Flash updaten lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoempfel

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2006
Mijn Flash player voor mac os x, was een beetje verouderdt dus ik besloot hem te updaten, maar tijdens de update kwam er een stroomstoring en sindsdien als ik flash update dan zegt hij dat ik geen toegang heb ofzo.

Mijn account is een beheerders account en het is mac os x 10.4.

help....:(

Welke browser gebruik je? Maak daar de "cache" (of in IE, Tijdelijke internetbestanden, in Firefox, Navigatiegeschiedenis) helemaal leeg. Bestaat er in een MacOS zoiets als een lijst met Geinstalleerde software? Kijk dan of daar tussen staat "Adobe Flash Player AxtiveX" en verwijder dat. Ga dan weer naar die Adobe -site om de Flash Player op te halen.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik safari en daarvan heb ik al geprobeerd de cache leeg te gooien, maar dat heeft niet geholpen. en over die active x, macos gebruikt volgens mij geen active x maar ander soort plug-in.

Over die lijst, je hebt de map programma's , maar daar staan echt hoofdprogramma's en geen plug-ins ofzo...

:confused:

Mmm...toch heeft Adobe het over "How to uninstall the Adobe Flash Player plug-in and ActiveX control" op de pagina met instructies, hoe een voorgaande installatie van van de Flash Player ongedaan gemaakt moet worden. Daar staat ook een uninstaller voor MacOS bij. Probeer die eens, om daarna de Player opnieuw te installeren.

ik heb het geprobeerd, maar nu heb ik helemaal geen flash meer, en nu wil hij nog steeds niet installeren... hij zegt dat ik niet bevoegd ben of zoiets, maar dat klopt niet want ik ben beheerder...

Op de Support site van Adobe vond ik een aantal oplossingen. De eerste gaat over het ontbreken van administratieve rechten.
De ander gaat over installatie-problemen op een Mac, maar die is niet zo voor jouw situatie. Kijk anders zelf even alle oplossingen na, er staan in totaal 34 pagina's met oplossingen voor installatie-problemen van de Flash Player.

ik heb het geprobeerd, maar nu heb ik helemaal geen flash meer, en nu wil hij nog steeds niet installeren... hij zegt dat ik niet bevoegd ben of zoiets, maar dat klopt niet want ik ben beheerder...

Heb je al geprobeerd om met Disk Utility (Schijfhulpprogramma) Repair Permissions (Herstel Bevoegdheden) uit te voeren.
Je vindt DU in Applications/Utilities (Programmas/Hulpprogrammas) op je harde schijf.

Eens je bevoegdheden weer in orde zijn, nogmaals proberen om Flash te herinstalleren!

Er wordt je aangeraden die Bevoegdheden op regelmatige tijdstippen te herstellen en zeker voor en na een systeemupdate of de installatie van belangrijke software. Daarvoor kun je Schijfhulpprogramma gebruiken of een freeware programma als OnyX downloaden en laten lopen. OnyX kan trouwens nog meer onderhoud doen.

Het is geweten dat Flash serieus "met je bevoegdheden rammelt" en dat een Herstel daarom noodzakelijk is.
Blij dat het ook ditmaal geholpen heeft. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan