flashbutton opslaan..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hallo,

Heb een button gemaakt, en vervolgens via library in mijn movie gesleept. Bij "test movie" zie ik wel de button, maar kan er niets mee. Eenmaal geexporteerd en op mijn site gezet zie ik een wit vlak.

Volgens mij sla ik hem niet goed op, moet ik hem als movie of als image opslaan?

Heb deze stappen toch echt gevolgt:confused:

Geplaatst door Tarabass
Heb deze stappen toch echt gevolgt:confused:
Wat een gedoe in Flash.:rolleyes:
In Swish gaat dat zó (zie bijlage):
Teken een rechthoek en maak er met Convert to button een knop van (eerste afbeelding).
De rechthoek is daarna een knop geworden met de bijbehorende toestanden waarin de knop kan verkeren (Up, Over en Down). Je ziet ze links in het venster Outline verschijnen.
Nu selecteer je de rechthoek in de Up State en maak je een tekst; die komt automatisch boven die rechthoek. Vervolgens kopiëer je die tekst naar de Over en Down States (tweede afbeelding).
Tenslotte verander je de kleur van de rechthoek in de Over en Down State van rood in blauw (derde afbeelding) en je knop is klaar (vierde en vijfde afbeelding).
Natuurlijk kun je in die Over en Down States ook de kleur van de letters anders maken dan in de Up State. Je kunt zelfs andere lettertypen gebruiken, of de rechthoek in een rondje laten veranderen bij een mouse-over - mogelijkheden genoeg.
Nu nog even een URL aan de knop verbinden (zesde afbeelding) - links button selecteren en op tabblad Actions kiezen voor Add event (On Press), Add action (Goto URL), wijst zich allemaal vanzelf)
Een knop in twee minuten.:)
Hij staat nu in een Flash-movie. Als je alleen een knop wilt maken, maak je de Movie net zo groot als de knop - bijv. 120 x 30 pixels; die knop kun je dan in een html-pagina opnemen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ben ik blij dat ik swish net op de pc heb staan :D ..

Ik zal hem ff installeren en uitproberen..;)

Thx voor je uitgebreide uitleg, daarmee moet het lukken:thumb:

Zonder die uitgebreide uitleg was het je waarschijnlijk ook wel gelukt. Swish is een heel logisch programma dat over het algemeen doet wat je verwacht dat het doet.
Overigens heb ik vorige week hier nog iemand uitgelegd hoe Sprites werken. Als je dat eenmaal door hebt, wordt het pas echt leuk.:)
In Flash heten die dingen Movieclips. Het zijn kleine filmpjes die onafhankelijk van de hoofdmovie draaien en vanuit de hoofdmovie bestuurd kunnen worden.
Op deze manier kun je van alles en nog wat op je pagina laten reageren op mouse-overs en het aanklikken van objecten.
Kijk maar eens op mijn site; de thumbnails daar zijn Sprites.
Het intro is gemaakt met een paar van de ingebouwde effecten van Swish. Dat maak je in een paar uurtjes; met Flash doe je daar waarschijnlijk een week over.:D

Guus.

Laatst bewerkt:
Ja had het gelezen ja! Of ik het begreep is een tweede maar dat komt vanzelf. Maak ook pas sinds vrijdag movies he ;)

Vind je site trouwens erg mooi, erg prof. ziet het eruit. Voordat ik zo ver ben... Ga zo door :thumb:

Ben al wel opweg, misschien wil je eens kijken naar deze website. Gisteravond gemaakt...

TEkNO.tk

Geplaatst door Tarabass
misschien wil je eens kijken naar deze website.
Ik zie dat je al ijverig aan het experimenteren bent.
Heel mooi logo ook.
Pas op dat je het in je enthousiasme niet te gek maakt met de effecten; ik denk dat je dan bezoekers wegjaagt door al het geknipper en geschuif.:)
Om te zorgen dat het filmpje niet steeds herhaald wordt, kun je in de tijdlijn van de Scene een Stop-opdracht zetten.
In het voorbeeldje in de bijlage wordt die in Frame 15 gezet.

Guus.

Laatst bewerkt:
Goed dat je dus even kijkt, want bij mij "looped" de movie bovenin niet hoor. Bij jou wel?

En de tekst in het midden is met <marguee>, kan ik dat ook een keer laten gaan of moet ik dan dus weer een movie daarvoor maken?

Uit je plaatje blijkt wel dat swish erg gemakkelijk is, straks als ik thuis ben maar even installeren dan he ;)

Ik zet de loop btw zo uit:

<embed src="tekno.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="782" height="200" loop="false"></embed>

Door een Stop-opdracht in de Movie zelf ben je er absoluut zeker van dat hij in geen enkele browser herhaald wordt.
Loop="false" doet het niet altijd.

Om een lichtkranttekst één keer te laten verschuiven gebruik je <MARQUEE LOOP="1">

Guus.

Oke, daar ga ik dan mee aan de gang...

Thx :thumb:

[edit]Ik zie het nu ook! in IE blijft de movie doorlopen en stopt de lichtkrant idd na één keer, en in mozilla stopt de movie na één keer en blijft de lichtkrant doorlopen. :confused:

Maak er allebei wel movie's voor met een stop-opdracht:p [/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan