Example5
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 9 mrt 2008
- Berichten
- 2.172
beste,
ik ben op dit moment bezig om in flashdevelop (het programma) in actionscript 3 een soort 'game' te maken. het doel is om een soort breakout te maken, ik weet alleen niet hoe ik de bal kan laten terugkaatsen op het peddle (dat schuivertje onder in beeld, ik heb hem de bar genoemd).
heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen? ik heb namelijk al een beetje rondgekeken, maar ik kom niet verder dat hittestbox ofzo, en daar lukt het me ook niet mee...
let op dat mijn code in flashdevelop is, aangezien dit nog al eens verschilt van de 'gewone flash' mijn code:
ik ben op dit moment bezig om in flashdevelop (het programma) in actionscript 3 een soort 'game' te maken. het doel is om een soort breakout te maken, ik weet alleen niet hoe ik de bal kan laten terugkaatsen op het peddle (dat schuivertje onder in beeld, ik heb hem de bar genoemd).
heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen? ik heb namelijk al een beetje rondgekeken, maar ik kom niet verder dat hittestbox ofzo, en daar lukt het me ook niet mee...
let op dat mijn code in flashdevelop is, aangezien dit nog al eens verschilt van de 'gewone flash' mijn code:
Code:
package
{
import flash.display.SpreadMethod;
import flash.display.Sprite;
import flash.events.KeyboardEvent;
import flash.ui.Keyboard;
import flash.events.Event;
/**
* ...
* @author **************
*/
public class Main extends Sprite {
private var bar:Sprite;
private var ball:Sprite;
private var vx2:Number = 0;
private var ax2:Number = 0;
private var vx:Number = 4;
private var ax:Number = 0;
private var vy:Number = 4;
private var ay:Number = 0;
private var radius:Number = 40;
public function Main() {
init();
}
private function init():void {
bar = new Sprite();
addChild(bar);
bar.graphics.beginFill(0x0000ff);
bar.graphics.drawRect(0,270,100,20);
bar.x = stage.stageHeight / 2;
bar.y = stage.stageHeight / 2;
bar.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, onEnterFrame);
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, onKeyDown);
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_UP, onKeyUp)
ball = new Sprite();
addChild(ball);
ball.graphics.beginFill(0x3B0B39);
ball.graphics.drawCircle(0, 0, radius);
ball.x = 50;
ball.y = 80;
ball.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, onEnterFrame);
}
private function onKeyDown(event:KeyboardEvent):void {
if(event.keyCode == Keyboard.LEFT)
{
ax2 = -0.2;
trace("Bar naar links");
}
else if(event.keyCode == Keyboard.RIGHT)
{
ax2 = 0.2;
trace("Bar naar rechts");
}
}
private function onKeyUp(event:KeyboardEvent):void {
ax2 = 0;
}
private function onEnterFrame(event:Event):void {
vx2 = vx2 + ax2;
bar.x += vx2;
if (bar.x + 100> stage.stageWidth) {
vx2 = vx2 * -1;
}
if (bar.x < 0) {
vx2 = vx2 * -1;
}
ball.x += vx;
ball.y += vy;
if (ball.x + radius > stage.stageWidth) {
vx = vx * -1.01;
}
if (ball.x - radius < 0) {
vx = vx * -1.01;
}
if (ball.y + radius > stage.stageHeight) {
vy = 0;
vx = 0;
ax = 0;
ay = 0;
trace("Mis");
}
if (ball.y - radius < 0) {
vy = vy * -1.01;
}
}
}
}