Flashen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ch0jin

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Hoi.

ik heb een (onzinning?) vraagje wat houd het flashen van je bios eigenlijk in en wat is het verschil tussen flashen en updaten?

Daar zit geen verschil tussen. Met flashen schrijf je dus een nieuwere inhoud naar je bios. Hiervoor heb je een flash programma. Tegenwoordig kan je dat zelfs via het internet automatisch laten doen. (Nieuwere type moederborden)

Kritieke aanvulling:

Ga niet zo maar je BIOS flashen! Als er iets verkeerd gaat kan je je moederbord bij het grofvuil zetten! Echt alleen flashen als het per se nodig is. En zelfs dan kan je het nog beter door bijv. een computerspeciaalzaak laten doen.

Joren 007

Joren 007 zei:
Kritieke aanvulling:

Ga niet zo maar je BIOS flashen! Als er iets verkeerd gaat kan je je moederbord bij het grofvuil zetten! Echt alleen flashen als het per se nodig is. En zelfs dan kan je het nog beter door bijv. een computerspeciaalzaak laten doen.

Joren 007

Niet zo overdrijven, je kunt altijd nog een bioschipje bij de mobobakker proberen te regelen, en er zijn firma's die hem er gewoon voor je herinflashen, even opsturen ( indien socketed ) en binnen een week terug, je kunt hotflashen, een bootblockbios brouwselen en inderdaad eraf blijven.:D

Bijna nooit problemen mee gehad, alleen met de roemruchte BX6 van Abit, maar dat was algemeen bekent, later.:confused:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649229#biosupdate

Maar jij weet waar je mee bezig bent, er zijn er genoeg die dat niet weten. Die adviseer ik ook om dat dan niet zelf te gaan doen.

Trustno1 zei:
Maar jij weet waar je mee bezig bent, er zijn er genoeg die dat niet weten. Die adviseer ik ook om dat dan niet zelf te gaan doen.

Maar van je fouten leer je het meest:D , enne, een goede leer voor de volgende keer.;)

En anders leren ze het nooit, alleen door te doen steek je er wat van op, of het kost je wat.
Er is voor alles is een eerste keer.

Mijn moederbord is een ASUS A8N-E en mijn bios versie is 1008. Weet iemand wat de nieuwste update hiervoor is? En is het eigenlijk wel nodig om mijn bios te updaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan