flatkabel-type

Status
Niet open voor verdere reacties.

robocop

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
ik heb een vraag:
zijn er flatkabels te koop waarop je 2 interne harddisk kunt aansluiten dus ik bedoel om ook data te verplaatsen van die ene naar de andere

dus als ik het goed begrjip,op deze flatkabel kun je dus 2 hardisks aansluiten?

Hoi,

Ja hoor dat kan, wel even de jumpers goed zetten nl.als slave en master de master dan als laatste op de kabel .
Hoe je de jumpers moet zetten staat vaak op de hd zelf en anders op de site van het merk van de hd.

Modag

Laatst bewerkt:
Als aanvulling, 'modag' geeft een bijzonder fraai type IDE kabel, een eenvoudige ziet er uit als op bijgevoegd plaatje.
Grote kans dat zoiets al in je pc zit en anders kun je bij de lokale pc-boer iets dergelijks aanschaffen voor € 2,00

idecable.jpg

Hoi,

Waar zit het probleem dan als ik vragen mag heb je het al eens geprobeert.

Modag

nou ik heb het een keer gedaan maar bebn vergeten hoe het nou moest,op de een of ander manier heb ik dus die flatkabels verbonden. maar nou lukt het niet

Hoi

Als je z'n kabel hebt, dan doe je de blauwe in het slot op je moederbord en dan de slave hd op de middelste en de master op de laatste aansluiting denk er ook aan dat beide hd's spanning krijgen
Zet jumpers goed staan deze goed dan kan je als het goed is tijdens het opstarten al zien of de pc ze heeft gezien.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan