Flatout 2 LAN problemen + andere LAN games

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Ik wil dus Flatout 2 via LAN spelen met mijn laptop en een PC. Ze hebben allebei Windows 7 64bit, het spel is exact dezelfde versie en ze hebben dezelfde crack.
We kunnen elkaar prima pingen. Laptop en PC zijn verbonden via een UTP kabel dat door een Hub gaat.

Wanneer ik zoek op Flatout 2 naar de andere PC die host, dan vindt ik die nooit. Hij staat gewoon eeuwig te zoeken naar de host.
Ook Killing Floor werkt niet meer, terwijl dat 6 maanden geleden wel werkte in LAN.

Als er trouwens nog meer suggesties zijn voor goede LAN games die je kan spelen met 2 man, geef ze aub :)

Lijkt mij een firewall probleem op beide computers.
Als je puur de Windows firewall gebruikt: Maak in de configuratie daarvan een poort-uitzondering voor poort 23756 TCP en ook nog eentje voor poort 23756 UDP in de sectie Inkomend en Uitgaand.
Natuurlijk kun je ook (tijdelijk) de hele firewall uitschakelen en kijken of het dan werkt. Hierbij moeten ook firewalls in programmatuur als Norton 360, Kaspersky Internet Suite etc. betrokken worden, mocht je dergelijke software geínstalleerd hebben op de pc.

Tijs.

Zijn je pc's nog zichtbaar onder het kopje: "Netwerk"?

Zo niet kijk in je router of je geen AP-Isolatie aan hebt staan?

Lijkt mij een firewall probleem op beide computers.
Als je puur de Windows firewall gebruikt: Maak in de configuratie daarvan een poort-uitzondering voor poort 23756 TCP en ook nog eentje voor poort 23756 UDP in de sectie Inkomend en Uitgaand.
Natuurlijk kun je ook (tijdelijk) de hele firewall uitschakelen en kijken of het dan werkt. Hierbij moeten ook firewalls in programmatuur als Norton 360, Kaspersky Internet Suite etc. betrokken worden, mocht je dergelijke software geínstalleerd hebben op de pc.

Tijs.

Kan zijn, ik ga het morgen eens proberen om alle firewalls (ze gebruiken beiden AVG en Windows Firewall) uit te schakelen.

Zijn je pc's nog zichtbaar onder het kopje: "Netwerk"?

Zo niet kijk in je router of je geen AP-Isolatie aan hebt staan?

Ja, ze zien elkaar in het netwerk.

Oké dan zou je moeten kunne LANNEN met elkaar, en heb je het al eens met behulp van hamachi gedaan?

Oké dan zou je moeten kunne LANNEN met elkaar, en heb je het al eens met behulp van hamachi gedaan?

Ik heb het geprobeerd met Tunngle maar ik snap niet echt hoe dat er iets mee te maken heeft. Ik heb geprobeerd te zoeken terwijl beide PC's op Tunngle waren en in dezelfde gameroom zaten, maar het was hetzelfde probleem.

Oké door van beide PC's de firewalls uit te schakelen kon ik Flatout 2 in LAN spelen, bedankt :)
Ook KillingFloor werkte op die manier. Probleem is opgelost, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan