Flatscreen aansluiten op oude computer + wat is de beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJBaksteen

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Hallo!
Ik heb een oude computer (HP Pavillion 8720(?) van ong. 2001 met WIN-98.
Hierop wil ik een flatscreen aansluiten (24") om te laten fungeren als digitaal fotolijstje.
Nu heb ik, voordat ik geld ga uitgeven 2 vragen:

1. Zijn deze schermen zo aan te sluiten (kabels ed) en werken deze op de oude computer?
2. Ik heb op kieskeurig.nl een scherm gevonden, welke qua prijs in het budget valt, nl. Iiyama ProLite E2407HDSV-1. Deze kost, ca. 165,- bezorgd en wel en qua afmetingen van de 'kast' is het ook prima. Is dit een goed scherm voor bovenstaande?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
JOOST

Hij is waarschijnlijk wel aan te sluiten dmv een dsub (vga) kabel. Maar ik weet niet of de videokaart het wel aan kan. Ik denk niet dat je het volledige scherm gebruik omdat de resolutie van de videokaart niet toerijkend is.

Scherm

Hij is waarschijnlijk wel aan te sluiten dmv een dsub (vga) kabel. Maar ik weet niet of de videokaart het wel aan kan. Ik denk niet dat je het volledige scherm gebruik omdat de resolutie van de videokaart niet toerijkend is.

Hallo Dirk,
Bedoel je met het volledige scherm gebruiken dat ik een (groot) deel zwart zie, of dat ik niet het maximale resultaat eruit kan halen.

Gr. JOOST

ja ik bedoel dat je dan van die zwarte randen krijg. Ik weet dit alleen niet zeker. misschien dat de software in de monitor dit aanpast. Wacht nog even tot iemand die het wel zeker weet er iets over zegt. iig zal de resolutie niet zo heel hoog zijn waardoor je de foto's niet op z'n scherpst zal zien

En deze?

Hallo Dirk,
Ik zie nu een mooie aanbieding van een Compaq LCD-monitor Q2159. is 21,5"
Resolutie: 1920x1080
Contrast: 1000:1
Reactietijd: 5 ms
Helderheid: 300 cd/m2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan