Flauwe kleuren na update videodrivers Nvidia

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharity

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2003
Ik heb vandaag een complete format gedaan (Ik heb een PB Imedia, Pentium III en XP Prof..........
192 mb geheugen en 20 gb harde schijf) en een fresh install met alle updates en nieuwste drivers. Na installatie van de Nvidia (van 6 oktober jl) werden mn kleuren ineens heel flauw, toen heb ik nog een aantal geprobeerd (die van 23 oktober) maar probleem blijft. In app.beheer alles weggehaald en opnieuw de driver laten zoeken, dat gaat op zich goed, maar kleuren blijven flets. Vooral in mn msn is dat goed te zien, de letters en afbeeldingen lijken wel een beetje vervaagd en het rood van blokkeren is helemaal verdwenen, zwarte rondjes krijg je te zien.

Ik heb een nvidia riva tnt 2 model 64, na het lezen van dit forum heb ik nog geprobeerd de internationale versie te installeren maar dat mocht ook niet baten.

Schermresolutie staat op 1024x768 en alle andere instellingen staan volgens mij ook goed. Kan het nog aan de BIOS liggen? Ik heb SisoftSandra even eroverheen gedraaid en die zegt dat mn videobios te oud is, ouder dan drie jaar en dat ik die moet updaten, maar hoe doe ik dat en is dat echt nodig? Kennis van mij heeft nl zelfde probleem na update driver Nvidia.

Nouja ben al een heel eind gekomen met de pc's hoop dat dit het laatste is.

Bedankt alvast en groetjes!

Videokaart Bios updaten is niet nodig.
Programma's zoals Sisoft en Aida32 zeggen al gauw dat je de video Bios moet updaten.

Ik had zo'n zelfde videokaart en deze werkte eigenlijk alleen goed met wat oudere detonator versie's.
Versie 29.42 en versi 30.82 waren de enige die het goed deden.
Hier kan je ze downloaden;
http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html

Wel eerst de geinstalleerde detonator verwijderen, via configuratiescherm>software, voordat je een andere installeert.

Je krijgt van mij een virtueel bloemetje want mn kleuren zijn weer prachtiggggggggggggg..........!

Ik heb de 30.82 geinstalleerd en mn kleuren zijn weer als nieuw:)

Hartstikke bedankt voor je gouden tip en nog een fijn weekend!

Groetjes van Sharity

Graag gedaan.
Ik zal de bloemen in een virtuele vaas zetten.:D

Versie 30.82 was ook de versie die bij mij het beste werkte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan