Flex: Alert.show

• Onderwerp starter Onderwerp starter kogi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kogi

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2006
Ik heb een vraagje in verband met Flex. Ik heb een klasse Fout, met volgende code:

Code:
package naam.van.de.package

{
	public class Fout {
		import mx.controls.Alert;

var _foutmelding:String;
		[Embed(source="../../../../assets/error.gif")] // wordt gebruikt in Alert.show

[Bindable]
        public var iconSymbol:Class;

public function Fout(pFoutmelding:String)
		{
			this._foutmelding=pFoutmelding;
		}

public function toon():void {
			Alert.show(_foutmelding, "Foutmelding", Alert.OK, this, null, this.iconSymbol);
		}

public function setMelding(pFoutmelding:String):void {
			this._foutmelding=pFoutmelding;
		}

}
}
Ik krijg echter steeds een foutmelding in de methode toon(): Implicit coercion of a value of type naam.van.de.package:Fout to an unrelated type flash.display:Sprite Weet iemand raad?

Je probleem zit bij de vierde parameter van je aanroep van show()
Die parameter is de grafische parent van het Alert-object, waarover de Alert zich centreert. Het type van deze parameter moet flash.display.Sprite (of een van de subclasses) zijn. Aangezien Fout daar geen subclass van is, kan je het 'this'-object ook niet als parameter opgeven.

Krijg je het gewenste resultaat als de null gebruikt? (gecentreerd over je stage/app)
Code:
public function toon():void {
	Alert.show(_foutmelding, "Foutmelding", Alert.OK, null, null, this.iconSymbol);
}

Yep, het gewenste resultaat is er :-) Ik had dat gewoon gekopieerd uit een andere functie, maar nu ben ik alles OO aan't maken en ik had de declaratie niet mee gekopieerd...

Bedankt in ieder geval!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan