• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

flexibele waarde bij voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

SportBV

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2020
Goedendag,

Heb een idee waarvan het mij nog niet lukt om dit werkend te krijgen in Excel. Ik hoop dat iemand mij een duwtje in de juiste richting kan geven.

Ik heb een bestand waarbij ik d.m.v. een datum aangeef wanneer de laatste mutatie heeft plaats gevonden. Is dat langer dan 90 dagen terug dan kleurt de cel er naast rood. Dit heb ik gedaan d.m.v. voorwaardelijke opmaak.

Nou is die 90-dagen periode niet altijd een gegeven iets. Soms wil ik het ook terug kunnen brengen naar 45 dagen. Dit moet dynamisch zijn. Nou wil ik dit zo maken dat ik niet elke keer handmatig de voorwaardelijke opmaak moet wijzigen, maar dat dit gewoon kan door de celwaarde te veranderen.

Gemakshalve heb ik een voorbeeldbestand bijgevoegd. C4 = termijn (deze kan door mij dus aangepast worden). Kolom D = datum. Kolom E = cel die visueel aangeeft of de termijn in c4 verstreken is.

Is dit mogelijk?

Nu ik er mee bezig ben zie ik ook dat bij een lege waarde (datum) Excel de cel er naast ook rood kleurt. Is het ook mogelijk om de voorwaardelijke opmaak dan niet door te voeren?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan