[Flight Simulator 9] Afsluitprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinokkio89

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Goede dag,

Sinds ongeveer anderhalve week sluit mijn FS 9 tijdens een vlucht zomaar af, ik krijg dan geen error of wat dan ook te zien.
Ik heb het niet iedere vlucht, maar bijna wel (4 van de 6 ongeveer). Soms sluit FS 9 zich af als ik op de rwy sta klaar om op te stijgen, soms tijdens een vlucht, en soms bij de touchdown of net wanneer ik van de baan wil taxiën.
Ik heb FS 9 eerst zo'n 10 x opnieuw geinstalleerd, en omdat dit geen oplossing bood, heb ik de computer geformatteerd en alleen de drivers (chipset, video, geluid) en Windows geupdate maar ik blijf het probleem houden...
Eerder in het 3 kwart jaar dat ik FS 9 "speel" heb ik dit probleem nooit gehad...

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Dit kan ik er in mijn logboek over vinden:
foutmeldingsz0.jpg

(Wat er over AUXSOURCE staat begrijp ik niet en ik kan het ook niet in het HELP bestand terug vinden)

ASUS P4P800/GLan/Sata/8X
Intel P4 3.2C GHz Skt. 478 HT
Corsair 512MB DDR400 64MX64
Maxtor 80Gb 7200rpm, 8MB Cache
Sapphire ATI 9600 Pro Ultimate 128 MB
Creative SB Live! player 5.1

Laatst bewerkt:
Heb je niet toevallig een probleem met je videokaart [stof op koeler, ventilator die stil staat]? FS9 werkt zeer intensief met die kaart..... en vreet ook veel cpu resources, dus check ook even op een zeer stoffige cpu fan...

Koeler werkt en zit nauwelijks stof op...

Iets anders misschien wat ik kan proberen?

Je hebt opnieuw geformatteerd, Windows er opnieuw opgezet, alle drivers fris erop gezet en toen FS9..... Met die configuratie van jou zou dat geweldig moeten functioneren [ook DirectX geinstalleerd?].... Vandaar dat ik in de hardwarehoek ging zoeken... [ik heb behoorlijk wat extra scenery bij FS9 en dan zie ik de temperaturen van cpu en gpu leuk oplopen, een stroef lopende of dichtgestofte fan is dan funest...] Heb je die 9.1 update er ook al op gezet?

Add-on scenery kan dit ook vaak veroorzaken.... maar die staat er bij jou ook [nog] niet op...

En hier werkt het nog... dus het kan ook niet van de laatste windows update komen [welke wel enkele andere programma's de mist in hielp].... Raar..... Ik hoop dat iemand anders nog suggesties heeft......... Sorry....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan