Flight simulator X systeem goed genoeg, maar game kan alleen op laag gespeeld worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

RDCMrT

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
630
Mensen ik heb hier even een vraag waar ik absoluut antwoord op moet weten.

Ik heb flight simulator X op mijn pc staan en mijn pc voldoet aan alle eisen voor dit spel.

Het vreemde is echter dat ik het spel alleen op low kan spelen omdat deze anders gaat haperen als de pest, hoe kan dit in hemelsnaam ik heb een goede videokaart (Nvidia 7600gt) en mijn drivers helemaal up to date, maar het spel loopt gewoon barslecht.

Sorry dat het een rarbestand is want een normale jpeg afbeelding was te groot, maar het is opzeker virusvrij en iedereen die dit leest bekijk het even want ik ben de wanhoop nabij en ik snap er niets van.

bij voorbaat dank :thumb:
 

Bijlagen

  • recommended test.rar
    92,9 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
geheugen!!

:D Hi ken je probleem.
Eerste is hoe lang gelden heb je xp erop nieuw op gezet??
2e is je geheugen is aan de lage kant.
Minimum is eigenlijk 512mb je syteem en spel moet het met 256 doen.
En het is nog al een groot spel die veel eisen steldt maar niet goed wordt vermeldt.
Je grafiche kaart moet nu het meeste doen vandaar het happeren.
Je probleem kan ook zijn opgelost door xp erop nieuw op te zetten.:rolleyes:
ik zelf gebruik nu 4x 512 MB ddr 500Mhz chips, en dit probleem komt bij nu niet meer voor! Met mijn EN6600GT 256Mbddr kaart.... En ik draai nog mooiere games op hogere instell....
 
Mensen ik heb hier even een vraag waar ik absoluut antwoord op moet weten.

Ik heb flight simulator X op mijn pc staan en mijn pc voldoet aan alle eisen voor dit spel.

Het vreemde is echter dat ik het spel alleen op low kan spelen omdat deze anders gaat haperen als de pest, hoe kan dit in hemelsnaam ik heb een goede videokaart (Nvidia 7600gt) en mijn drivers helemaal up to date, maar het spel loopt gewoon barslecht.

Sorry dat het een rarbestand is want een normale jpeg afbeelding was te groot, maar het is opzeker virusvrij en iedereen die dit leest bekijk het even want ik ben de wanhoop nabij en ik snap er niets van.

bij voorbaat dank :thumb:

Toch zul je verschillende dingen nog na moeten kijken, o.a. wat er zoal mee opstart, b.v. te ontdekken met HijackThis.

Ook de constante verbindingen met internet door microsoft, de autoupdate b.v. uitschakelen, ook te ontdekken met XP-Antispy.

Daarnaast ook de werking van de hardware, o.a. de harde schijf, draait deze wel op DMA modus, te zien in de controllers van de IDE ATA/ATAPI controller in apparaatbeheer.

Ook de instellingen voor het wisselbestand kan helpen, met een vaste instelling van 500mb, ruim voldoende met 1,5 gig. intern geheugen, en de juiste instelling in het register kan helpen, lees er hier meer over die instelling in het register.

Overigens heb je eigenlijk geen wisselbestand nodig, met 1,5 gig. intern geheugen, maar op zich maakt het niet uit, het zal toch niet worden aangesproken met bovenstaande registeraanpassing.

Controleer ook eens de agp aperture size in de bios, die kan het beste op 64 of 128 mb staan.
 
Bedankt

Bedankt voor jullie reacties, maar de eertse reactie lijkt me sterk omdat ik zelf ook net me xp opnieuw geinstalled heb, ik heb 1,5 gig ram geheugen dus dat is het ook niet.

Voor de plaatser van de tweede reactie, ik weet zeker dat dat allemaal goed is, want ik heb met andere games geen enkel probleem, maar toch bedankt voor je reactie.
 
Laatst bewerkt:
Niet alles goed

Nee ik bedoel niet dat alles met het spel goed is maar met die instellingen
 
Heb je dat allemaal nagekeken? of ga je er zonder meer vanuit dat het allemaal goed staat.
Welk moederbord of chipset wordt er gebruikt?

Nogmaals, als alles goed zou staan, zou het spel ook prima werken.
Welke versie van DirectX wordt er gebruikt?
 
ok

Luister ik weet gewoon zeker dat alles goed staat en ik gebruik een pcie(xpress) moederbord en wat bedoel je met chipset, want ik heb een pentium 4 2.93 GHz processor en een nvidia 7600gt kaart, en ik gebruik de laatst uitgebrachte directx versie, geloof me nou maar.
 
:confused: raar je heb een beter systeem als mij en toch zulke problemen hebben.
:rolleyes: met een verse xp instal moet ie het helemaal goed doen.
;) er zouden toch wat progs op achtergrond moeten draaien,je kan altijd zelf nog je systeem prest. bijdraaien bij eigenschappen comp en dan geavanceerd. misschien schrijft je pc te veel door naar virtueel geheugen...:eek: anders weet ik het ook niet...
misschien een asrock moederboord gebruikt???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan