Flikkerend beeld IIyama B2888UHSU

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koffiewafel

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Berichten
171
Hallo leden/moderatoren van Helpmij.nl,

Heb sinds kort een IIyama B2888UHSU 4K scherm gekocht en ik heb constant flikkerend beeld. Mijn drivers zijn up-to-date en mijn videokaart bedraagt een AMD Radeon R9 290.
Theoretisch gezien kan hij 4k dragen maar ik zou bij god niet weten waar dit aan ligt. Moet ik terug switchen naar 2,5K of ligt het aan het scherm zelf?

Koffiewafel.
 
Hoi,

Toch maar gekocht;) wel vreemd display poort gebruikt? probeer hem amders eens met een hdm kabel kan je wel geen 4k zien maar kan je wel zien of hij dan ook flikkert
 
Laatst bewerkt:
Hallo Modag,

Het ziet er naar uit dat het probleem verholpen is door een andere DisplayPort kabel te gebruiken die bij de monitor zat. Ik had er individueel een gekocht. Toch bedankt kerel.

P.s. Als ik terugswitch naar 2560 x 1440 is hij nog wel onscherp, maar is dat niet een kwestie van teksten en iconen kleiner maken via windows configuratiescherm?

Koffiewafel
 
Hoi Koffiewafel,

Ik heb even gekeken en als je "sharpness" hoger zet in het OSD-menu op de monitor onder "Picture",wordt de tekst aanzienlijk scherper. Verder kan ik je nog melden dat displayport 1.2 wel nog geactiveerd moet worden op de monitor deze stond bij mij standaard op 1.1, deze optie is te vinden onder "Menu Setup" in het OSD-menu.

Modag
 
Hoi Modag,

Sharpness kan ik niet wijzigen in het OSD menu onder picture. Dat staat donker gekleurd.

EDIT: al opgelost. Beeld is nog niet vrij scherp. Krijg dit resultaat. Vind het dan apart dat jij het scherp vindt.

http://prntscr.com/5oct75
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Je bent al verwent met je 4k:p nee maar wat mankeert er aan dat beeld of is dit van hier slecht te zien.
 
In mijn ogen mankeert er weinig aan haha. Maar 2,5K is niet scherp gek genoeg

wellicht valt dat moeilijk te zien met een printscreen.. er recht op kijken is heel anders
 
Hoi,

Dat wil ik ook wel hoor, maar 2,5K zou ook nog scherp moeten zijn op een 28 inch lijkt me.. Dan hoop ik dat games die 2,5K supporten wel scherp zijn :)
 
Hoi,

En welke resolutie is bij jouw 2,5 k want 2,5 k is op het internet is dat 2432x1366 en die resolutie kan ik niet selecteren onder resolutie aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan