Flikkerend scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeejeej

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2014
Hooii,

Sinds kort flikkert mijn beeldscherm. Niet constant, en niet altijd even erg, maar het is wel vervelend en zorgt toch wel voor hoofdpijn. Online had ik al gevonden dat ik de refresh rate moet aanpassen, maar die staat al op zijn hoogst (60).
Ik heb een Asus K53S. Kan ik iets installeren of downloaden om de refresh rate omhoog te brengen? Of kan ik er zelf niks aan doen?

Ik hoop dat jullie tips hebben!!

Ik heb al nieuwe stuurprogramma's geïnstalleerd voor mn videokaart (NVidia Geforce GT 540M) en m'n Intel Graphics ding... Dat werkt niet. Voor m'n beeldscherm zijn geen updates voor stuurprogramma.

Ik heb geen verstand van computers trouwens, maar als er duidelijk wordt uitgelegd wat ik moet doen kan ik best dingen installeren of problemen oplossen ofzo. Lastige computertermen snap ik echter niet, ik kan alleen bevelen opvolgen :D

Ik denk dat je het over een laptop hebt "Asus K53S"
Als jet het over flikkeren hebt zou ik ook het eerste richting refresh rate / beeld frequentie zoeken.

Wat versta je onder m'n Intel Graphics ding...?
Omdat je aangeeft dat alle drivers up to date zijn en omdat het niet constant is, denk ik aan een los contact.

Een los contact omdat de stekker los hangt, niet waarschijnlijk, maar toch.
Een los contact om dat in een stekker net niet genoeg contact gemaakt wordt.

In beide gevallen stekkers los halen en weer goed vast drukken of steken.
en wel die op het moederbord als die achter het scherm.

Een derde mogelijkheid is dat een van de componenten na begint te laten of de soldering.
Dan zul je hem zeker weg moeten brengen.

Ga naar een zaak waar je vertrouwen in hebt en die vertellen dan wel wat je met je laptop kunt doen. Tenzij je nog garantie hebt.
Succes ermee.

Stekkers beter aansluiten klinkt wel als een goeie oplossing, maar alles zit ingebouwd in de laptop dus kan ik dat wel zelf doen dan?