Flikkerend scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeejeej

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2014
Hooii,

Sinds kort flikkert mijn beeldscherm. Niet constant, en niet altijd even erg, maar het is wel vervelend en zorgt toch wel voor hoofdpijn. Online had ik al gevonden dat ik de refresh rate moet aanpassen, maar die staat al op zijn hoogst (60).
Ik heb een Asus K53S. Kan ik iets installeren of downloaden om de refresh rate omhoog te brengen? Of kan ik er zelf niks aan doen?

Ik hoop dat jullie tips hebben!!

Ik heb al nieuwe stuurprogramma's geïnstalleerd voor mn videokaart (NVidia Geforce GT 540M) en m'n Intel Graphics ding... Dat werkt niet. Voor m'n beeldscherm zijn geen updates voor stuurprogramma.

Ik heb geen verstand van computers trouwens, maar als er duidelijk wordt uitgelegd wat ik moet doen kan ik best dingen installeren of problemen oplossen ofzo. Lastige computertermen snap ik echter niet, ik kan alleen bevelen opvolgen :D

Ik denk dat je het over een laptop hebt "Asus K53S"
Als jet het over flikkeren hebt zou ik ook het eerste richting refresh rate / beeld frequentie zoeken.

Wat versta je onder m'n Intel Graphics ding...?
Omdat je aangeeft dat alle drivers up to date zijn en omdat het niet constant is, denk ik aan een los contact.

Een los contact omdat de stekker los hangt, niet waarschijnlijk, maar toch.
Een los contact om dat in een stekker net niet genoeg contact gemaakt wordt.

In beide gevallen stekkers los halen en weer goed vast drukken of steken.
en wel die op het moederbord als die achter het scherm.

Een derde mogelijkheid is dat een van de componenten na begint te laten of de soldering.
Dan zul je hem zeker weg moeten brengen.

Ga naar een zaak waar je vertrouwen in hebt en die vertellen dan wel wat je met je laptop kunt doen. Tenzij je nog garantie hebt.
Succes ermee.

Stekkers beter aansluiten klinkt wel als een goeie oplossing, maar alles zit ingebouwd in de laptop dus kan ik dat wel zelf doen dan?
Ik heb mijn laptop amper een jaar geleden weggebracht omdat het beeldscherm soms uitviel en ht heeft me 60,- gekost om een draad ofzo te laten vervangen, dus dat dingen nu alweer los gaan laten lijkt me sterk (hoop ik tenminste...)

Edit; het lijkt toch aan een draad te liggen want als ik mijn beeldscherm even "aanduw" als het ware, van achter waar de scharnieren zitten tegen het onderste deel aan duw, is het (heel even) weg. Nou nog de vraag waar ik dit definitif kan laten oplossen; kan ik dit zelf of beter naar de winkel?

Laatst bewerkt:
Ik ken je handigheid niet en weet niet hoe goed je in foutopsporing bent.
Zelf had ik hem al helemaal uit elkaar gehaald.
De bezel, beeldschermrand, zit met 2 schroefjes links en recht beneden onder die ronde rubberen dopje vastgeschroefd.
Daarna moet de bezel voorzichtig losgetrokken worden uit een soort klik systeem.
Ik begin meestal met een schilmesje en daarna met een pinpas.
Wat je tegen komt weet ik niet en of je de oorzaak kunt zien is ook de vraag. Zelf denk ik aan een los contact van de stekker, er zijn meestal 2 stekkers.
Misschien moet er gesoldeerd worden. Daar zou ik me zelf niet altijd aan wagen. (afhankelijk waar ik denk dat het probleem zit).

Dus bezint eer je begint en zet voor je zelf alle voor en tegens en je kennis en kunde op een rijtje.
succes ermee

Hallo

"het lijkt toch aan een draad te liggen want als ik mijn beeldscherm even "aanduw" als het ware, van achter waar de scharnieren zitten tegen het onderste deel aan duw, is het (heel even) weg. Nou nog de vraag waar ik dit definitif kan laten oplossen; kan ik dit zelf of beter naar de winkel? "

Je kunt proberen of het helpt , om eens de datakabel die naar het t.f.t. scherm loopt eens in/uit te pluggen.

Misschien vervuild , of niet 100% ingeplugd ...

Dus --> de connector op het motherboard zelf , en niet deze van het t.f.t. paneel.

Hier zie je hoe men dergelijk laptop demonteerd.

Op +/- 6.42 zie je het lospluggen van de flatcable die naar het t.f.t. paneel loopt...

https://www.youtube.com/watch?v=IHYLoJ1ZIjQ

Controleer of er geen speling zit op de scharnieren ... indien wel , is dit zo goed als zeker de hoofdoorzaak van dit euvel , en is deze kabel zo goed als zeker beschadigd.

Vervangen van de flatcabele , alsook de scharnieren is dan de enige mogelijkheid.

http://www.benl.ebay.be/itm/Asus-F3...3?pt=Notebook_Komponenten&hash=item19e13f4097

Alvorens te bestellen , uiteraard eerst confirmeren bij de verkoper of deze korrekt is voor uw model laptop.

Mocht al het bovenstaande chinees voor u zijn .... niet zelf aan beginnen , maar laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan