Flikkerende knoppen / velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Lastig probleem en na 2 avonden pielen geef ik het even op. Waar gaat het om?

Ik heb een pc van iemand die geformatteerd moest worden, er gaan straks alleen maar simpele kaartspelletjes en Mahjong op gespeeld worden. Windows staat er nu op en de games nog niet. Het internet abbo is opgezegd, dus eigenlijk een veel te dure pc voor een paar basisgames, maar goed da's een keuze. Het ding was in de loop van de tijd vervuild en vertraagd geraakt door van alles en nog wat, vandaar het formatverzoek.

Het betreft een AMD processor op een MSI bord en 512 giga geheugen.
Windows XP home (legaal) erop gezet, de uurtjes daarna het bios geflasht en álle, maar dan ook echt álle Windows updates binnengehaald en álle updates van álle hardware (moederbord componenten) De machine is zo update als het maar kan zijn. Ik kan niet genoeg benadrukken dat idd. de machine helemaal bij is.

De muis is een PS2 muis met verloopplugje van USB naar PS2.

Het probleem:

als de machine is opgestart (gaat als een raket zo snel met alleen XP erop) en je klikt op de Windowsknop (linksonder) dan opent het menu waarin je alle programma's kunt openen (standaardscherm na klikken van Windows button)

Ga ik nu met de muis boven een optie hangen (zie plaatje) dan is het resultaat dat die optie, alsmede de optie ernaast als een achterlijke gaan staan flikkeren (als een flashlight) Met een ferme muisklik lukt het wel om een optie aan te klikken, maar het ziet er niet uit.

Probleem 2: open ik daarna (bijv.) configuratiescherm in de klassieke weergave (een stuk of 20 pictogrammen op een stuk of wat rijen) dan kan ik met geen mogelijkheid met de muis naar een pictogram toe. Wél met de cursortoetsen en dan een Enter. Ga ik daarna weer naar configscherm dan werkt alles naar behoren.

Na een poosje wat klikken en rommelen met diverse menu's komt het opeens allemaal goed en is én het flikkeren én het niet lekker kunnen bedienen van de muis voorbij en werkt alles prima.

Wat heb ik allemaal geprobeerd:
- dezelfde muis maar dan zonder de PS2 verloopplug rechtstreeks op dezelfde en op een willekeurige USB poort
- andere muis geprobeerd
- schermresolutie verhoogd / verlaagd
- refreshrate verhoogd en verlaagd.

Niets helpt! Het w w w biedt ook niet echt antwoorden.

Wélk simpel instellinkje / handeling zie ik over het hoofd?

Tot slot, de pc opstarten en een kwartier laten staan lost ook niets op, bij het indrukken van de Windowsknop en gaan hangen boven een item in de linkerkolom, doet het daarnaast staande item in de rechterkolom ook weer flikkeren (beide dus)

Indexeren van Windows is kennelijk ook niet de oorzaak want anders stop het probleem niet na wat heen en weer klikken na het opstarten.

Laatst bewerkt:
Plaatje vergeten, komt 'ie alsnog.
Als ik (bijv.) zoals in het plaatje Nero selecteer (muis erboven hang) op de probleemmachine dan gaat zowel Nero als het rechts ervan staande 'computer' als een achterlijke staan knipperen (worden ook beide blauw tijdens het knipperen)

De afbeelding is niet die van de probleemmachine.

O ja, ook nog Windows voor de 2e keer er opnieuw opgezet (Na een tweede format). Ik dacht eerst dat er mogelijk tijdens de eerste installatie een Windowsbitje verkeerd was gevallen, maar ook na de tweede installatie hetzelfde probleem.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    61,9 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Probleem opgelost!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Na 3 nachten slapen en nergens op het internet ook maar een begin van een oplossing kunnen vinden het bios ingegaan en daar wat veranderd. Ook dat hielp NIET!

Voor de grap maar eens een ander toetsenbordje gepakt en aangesloten en toen........ euroka, het flikkeren was over.
De link tussen een PS2 toetsenbord en een PS2 muis dan wel zonder verloop plug USB muis ontgaat mij even, maar het was in ieder geval dé oplossing.

Ik heb nu dus een mooi toetsenbord in de aanbieding voor weinig........ wie biedt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan