Flikkerende schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hilde019

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2006
Hoi allemaal,

Ik werk met 2 schermen, een ASUS VG278HR (3D) en een Acer X222W (2D).

Ik heb Windows 8.1 Pro en een 64-bits-besturingssysteem, mijn processor is een Intel Core i7-4770 CPU 3.40 GHz.

Ik monteer 3D film met Edius, daarom deze zware configuratie. Enige tijd geleden heb ik een extra HD laten bijsteken omdat ik nieuwe ruimte nodig had voor mijn films. Ongeveer rond die tijd zijn de problemen begonnen. Flikkerende schermen, alles wordt zwart en komt weer terug, overzicht pop-up sites is soms een blauw vlak, klik eender waar en zonder aanwijsbare aanleiding verdwijnt alles wat er op die moment draait: Word of Mail of eender wat. het verschijnt wel terug maar ik hoef je niet uit te leggen dat dit uitermate storend werkt.

Miserie! Mijn PC-winkel heef een test doen draaien maar vindt niets. Nu denken ze dat het een software probleem zou zijn. Ik vind dat nogal eigenaardig, want ik heb geen enkel illegaal of gekopieerd programma, alles is perfect legaal aangekocht en geïnstalleerd en er zijn geen virussen te vinden.

Ik vrees dat een format C: en herinstallatie niets gaat oplossen en vermoed dat er een andere reden is: misschien door de schermen die niet (meer) samen functioneren zoals het hoort?

Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dat flikkeren kan zijn?

Alvast bedankt op voorhand!

Begin allereerst met het updaten van alle drivers (Chipset, videokaart)
Daarnaast ben ik benieuwd of je een eGPU hebt of de iGPU gebruikt.

Omdat je problemen ervaart met je beeld raad ik aan om de oude eerste verwijderen in veilige modus en vervolgens de laatste versie te installeren. (Het installeren doe je in de normale modus)

Hoi,

Bedankt voor de raad! Ik heb het volgende gedaan:

1 – Update Windows 8.1
2 – Update Java
3 – Update Nvidia Videocard
4 – Update Acer X222W
5 – Update Asus VG278HR

Tot nu toe - reeds van deze ochtend 7 uur! - geen flikkerende schermen meer!

Ik hoop dat het definitief opgelost is.

Mooi zo. Mocht je toch nog problemen ervaren dan zien we je wel weer verschijnen.

Hoi,

Helaas, na enkele dagen beginnen de schermen weer zwart te worden, als ik op een mail in een Worddocument klik. Wat nu?

Kan deze "storing" softwarematig zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan