flikkerende textures tijdens gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BBKiller4Life

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2002
Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een asus v9280S dus in de volksmond een asus ti4200superfast. Deze heeft een wat snellere kloksnelheid dan de standard ti4200, vandaar de superfast term erachter.
Nu heb ik hem al een maand ofzo en al aardig wat mee af gegamed. Nu heb ik ook verscheidende malen 3dmark2001 gedraaid. Met dx9 geinstalled onder xp. Nu heb ik bij de dragothic gametest rare flikkerende textures, namelijk de draak en de mensjes van de stad(dus niet de meid die op de draak zit). Ze flikkeren de hele tijd, niet in een vast ritme... tussen zichtbaar (zoals normaal) en dan onzichtbaar of transparant. Soms blijven ze een aantal sec normaal maar ze gaan uiteindelijk weer flikkeren. Nu heb ik dit altijd, no matter welke res of keluren of driver instellingen.
Nu als ik AA aanzet dan wordt de draak en mensjes helemaal onzichtbaar (buiten de meid die erop zit en de rode schijn van de draak zijn ogen).
Nu heb ik hier eerder nooit zoveel aandacht aan besteed en het maar voor lief gehouden. Dit ook omdat ik tijdens gameplay van enig spel dit niet terugkeerde. Nu blijkt dat mijn kaartje opeens besluit (na het altijd goed te renderen) dit ook maar te gaan doen tijdens rtcw et. Namelijk met de muren bij de oase map. Zwaar balen dus :mad:
Ik zou graag wat tips willen hebben hoe ik het probleem kan vinden/isoleren, want als dit hardwarematig is dan stuur ik hem terug. (heb namelijk nog garantie)
Alvast bedankt allemaal

Laatst bewerkt:
Duidt duidelijk op een warmte-probleem.

Wat zie je ziet zijn zogenaamde artifacts, oftwel render-kuren. Dit zie je vooral als je je kaart te hoog hebt geklokt, waardoor deze te warm wordt.

Kijk es of je systeem in et algemeen niet te warm is.

In hoe hogere resoluties je speelt, hoe erger het kan worden, omdat de kaart hierdoor warmer wordt.

Draait de koeler van de videokaart nog en zit deze niet vol met stof?

Hij is net nieuw en nee geen stof dus, maar ik dacht hetzelfde dus heb ik de kaart een lager gezet, qua mhz. En al zet ik hem op de helft ik blijf dezelfde problemen houden.
Als ik hem wreed opklok, krijg ik geen andere problemen, ook niet na uren spelen, ik vererger hiermee ook niet het probleem. Ook niet met hogere of lagere resoluties, alleen met AA aan.
Dit effect neemt al plaats ook al staat het systeem pas een minuut aan. Verder is mijn kast netjes op temp enzo ok. De koelblok (er zit namelijk ook op de achterkant koeling van de videokaart) voelt koud aan.
Dus dit vind ik dan ook weer wazig, ik vind ook dat het lijkt alsof die te warm is, maar hoe koud ik hem hou hij blijft het doen.
Ik heb het net nog even getest, standard snelheden van mijn videokaart zijn voor de gpu 275Mhz en mem 600Mhz, ik heb ze op het laagste gezet wat powerstrip toeliet, dusde GPU op 231Mhz en de mem op 499Mhz. Daarna de pc uitgeschakeld en pas na 30 sec weer aanpleuren terijl de koeling doorloopt voor die halve minuut. Dan de setup in en de cpu even weer naar standaard snelheid. Rebootje en doorstarten maar, eenmaal in windows heb ik 3dmark2001 opgestart, met een case temp van maar 17 graden (lol) en runnen maar met lage Mhz, kkkkkklllooooteeee nog steeds.....
Ik weet het echt niet meer, zoals bert vischer zou zeggen.....i'm getting :mad:

Laatst bewerkt:
Et is toch een render-probleem hoor.

Doet ie et ook op lage (zo niet, allerlaagst) resoluties? Dan is er een defect aan de kaart.

Maar zoals ik al zei, dit krijg je meestal als je te hoog hebt overgeklokt. De core - en memoryclock gaan over zijn grenzen en worden te heet.

Wat zijn de snelheiden van die kaart in de praktijk? (welke waardes)

Lees ook even mijn aanpassing in het vorige berichtje, en ja hij doet het ook op lage resoluties. Kan dit mischien aan de driver liggen ofzo.

Laatst bewerkt:
Terugsturen.

Misschien nog ff in een andere pc testen, maar dat zou dan nog steeds mis moeten zijn.

Geplaatst door Muurhond
Terugsturen.

Piiiieeeeep....ja sorry, dit is de tweede kaart die ik dan kan terugsturen. De eerste kwam gaar aan, die deedhelemaal niks. Nu deze eerst wel maar naderhand toch kuren, kan ik weer een paar weken wachten waarschijnlijk. :(
Voordat ik hem opstuur test ik hem wel nog even in een andere maar denk inderdaad ook niet dat dit veel zal helpen.....:(

Laatst bewerkt:
Bij dezelfde winkel gehaald? Het is duidelijk dat ie stuk is. Ook al is et je 8e, je hebt recht op een nieuwe kaart zolang je garantie hebt.

Je hebt betaald voor een nieuwe kaart en als ie kaduuk is heb je recht op een nieuwe. Zo simpel ligt dat. Dat je een paar weken moet wachten, kan ik ook niet helpen.

Gewoon geld terugvragen en bij een andere winkel de kaart kopen.

Normaal niks te klagen, tis een online shop en ze zullen ook echt niet moeilijk doen over de garantie ofzo, meestal kan ik hem ook nog ruilen tegen een ander type, en denk ook dat ik dat doe, namelijk een ti4800 of raad je wat anders aan?
Ben momenteel mijn driver aan het vervangeen door een whql gecertificeerde versie. Had eerst de allerlaatste nu iets van 40.72

Geplaatst door Muurhond

Kijk eventueel es hier:
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=geforce4ti
Kende ik helaas al, de meeste revieuws heb ik ook al gelezen, maar hoor het het liefst de mening van een "neutrale" eindgebruiker.....
Maar trouwens, goed nieuws, voor mij dan......
Ik ben heel erg blij dat ik een cursus systeembeheerder volg (ja, nu zul je wel denken wat heeft dat ermee te maken, maar lees effe verder), meestal geef ik niet zo om whql certificatie, op me cursus puschen ze erop.
"Heb je problemen en je driver is niet gecertificeerd, dan zal het daar wel aan liggen!!" krijgen we minstens één keer per week te horen.
Dus met dat stemmetje in me achterhoofd, ben ik maar de whql versie gaan downen bij nvidia, en jawel hoor. Hij doet het......perfect gewoon......helemaal ok...
WHQL i :love: U
Al pleur ik hem op 4XAA met 1600X1200 met 32bit kleuren, en dan nog ge'oced ook (GPU:313 MEM:675).....lol

Laatst bewerkt:
Hmz, nou ben ik wel benieuwd welke brakke driver-versie je dan eerst had.

Ik gebruikt toen ik mijn kaart net had, ook altijd een niet WHQL-driver. Vaak was et een beta van wat uiteindelijk de final version werd zeg maar. Ik heb er toen nooit probs mee gehad.

Maar goed, we wachten af. :)

Ben lekker aan het het benchen tussendoor enne hij blijft hem lekker strak houden, dadelijk maar weer gaan enemy territoriën...(om het zo maar te noemen)
Nou bagger versie van een driver was het niet, het was namelijk de 44.03 gewoon bij nvidia gedowned. Dat is de allerlaatste....Heb eerder met mijn gf2mx400 ook wel eens beta drivers gehad, maar nooit probs...Geloofde het zelf ook niet, dus nog een keer benchen , dan met hoggere res....nog steeds goed, dan nog eens met AA, ook alles goed dusja ik vind het ook wel goed zo....
Heb hem nu weer ge'oced (gpu 314 mem 675) en zelfs dan blijft die helemaal ok, ook met AA en hogere resoluties.... Dus alles is opgelost.....te gek, ik ga weer gamen.....toch bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan