Flinke upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

sakie

Banned
Lid geworden
19 aug 2004
een neef van mij heeft een mobo die heb 3x ddr max 3gb ram en max amd 3200+.
het is een socket a mobo.

het bestaat uit het volgende:

AMD Duron 1600mhz MORGAN
256MB DDR 266mhz
Geforce2 MX AGP
Sound Blaster 16 PCI
30 Gigabyte
24X cdRW Brander
12X DVD DRive

hij doet er mp3 mee en lekker internetten en bankieren.

internet Chello 100mbps.

heb windows XP Professional Schoon voor hem geinstaleerd.

hij vindt de computer te langzaam, niet zow snel.

zijn portemonee kan tot €175,00 gaan.

wat raden jullie hem aan om te upgraden?

haar het Graag,
Sjaak

Wat gaat er te langzaam?

Is er geen geduld meer om eventjes te wachten.

hij hebt een andere pc gezien, p4 2.40 systeempje en vindt zijn pc niet zo snel, bv het opstarten of foto applicaties laden.

waar hij het beste inversteren.
hoor het snel

Hij heeft 175 euro te besteden zeg je.
Wellicht is het verstandig om er 256 of 512mb erbij te zetten.

Euhm je moet niet noodzakelijk extra ram bij duwen. Kun je het type van de harde schijf geven? RPM graag...

het is een :

Maxtor Diamond MAX 8.
7200 RPM, 2 MB cach
30 Gigabyte

hij maakt sinds kort een hele kelere herrie met opstarten en bestanden kopieeren enzo en spellen spellen.

Voor het bewerken van foto's en dergelijke is het wel handig om er wat meer geheugen in te proppen. Maar als je progjes en het opstarten zelf traag gaat kan dat idd ook aan de harde schijf liggen. Zeker omdat je verteld dat die sinds kort zo'n herrie maakt. Daaruit kun je afleiden dat ie het niet lang meer zal doen. Misschien kun je dan beter een nieuwe harde schijf er in zetten. Dat scheelt weer herrie en snelheid en voor dat geld ook ruimte.

kan niet veel meer toevoegen aan dat van petje. Maar ik zou eerst en vooral eens proberen met een nieuwe harde schijf, vermits die veel lawaai maakt zal ie binnenkort wel eens geen lawaai meer maken en dan zit je daar met je 512Mb en geen HD...

me neef govert heb er 512mb erbij gezet en een nieuwe 80 giga 7200 8mb samsung en een amd athlon xp 2000+ 1693mhz Barton core ingebouwd.
dus draait weer lekker het koste me maar 120 euros

Kijk es an, heb jij weer een lekkere snelle computer.

GRAPJE!

heb het niet eens maar ik laat die pc zow en als het me irriteert gooi ik hem gewoon het raam uit.
en koop ik een AMD64 pc. want het is nutteloos om op te graden naar een doodlopend punt.
straks draait alles op 64 en dan blijf ik zitten met een 32 ****.
sjaak

je moet geen bang hebben dat als je nu een nieuw 32bit systeem gaat kopen dat het over een half jaar niet meer bruikbaar is... Ten eerste wordt de 64-bit software pas verwacht binnen 6 maanden tot 1 jaar... dit wil niet zeggen dat je dan geen software meer gaat vinden voor 32bit want dat zou betekenen dat iedereen die nog een 32bit (denk aan bedrijven enzo) even moeten upgraden naar 64bit... zie ik nog niet direct gebeuren. Eer deze software ook nog eens op punt is en fatsoenlijk draait zijn we 2 jaar verder. Ondertussen blijven alle spellen/software voor 32bit beschikbaar en zal je dus weinig extra's merken aan je 64bit en binnen de tijd dat alles fatsoenlijk en stabiel bolt op 64bit zijn er alweer betere, snellere, stabielere systemen op de markt tegen de zelfde of lager prijs als je ze nu vindt... Ik zelf ga me binnenkort een 3ghz aanschaffen en geen 64bit, zijn nog wat duur als je een fatsoenlijke wilt en dan is de vraag er nog bij of ze niet overschakelen naar een nieuw procede van processor wat in normale mensentaal betekent dat vanaf dan je moederbord ook oud is en geen van die nieuwe processoren zullen passen op je dan OUDE rommel :D. Hoop dat dit duidelijk is en je mss toch gaat zien om een upgrade te doen :p

En wat hebben we nu aan dit topic gehad?

:confused:

Enne sakie (typfoutje cker:thumb: ) Als je toch alles al zo goed weet wrom zet je dan een topic neer terwijl je niet eens een antwoord hoeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan