Flitpaaldetectie Zwitserland

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rusty
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rusty

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
Ik heb een route 66 Chicago 9000 navigatiesysteem met POI die snelheidscontroles aangeven.
Dit is in Zwitserland en Duitsland verboden. Nu zegt de helpdesk dat voor deze landen dergelijke POI's niet geïnstalleerd zijn.
Weet iemand hoe ik dit kan controleren ?
Of is het beter om een sd kaart erbij te kopen, hierop alles te installeren en de POI's te verwijderen om misverstanden te voorkomen ?

Lijkt me het laatste wat je aangeeft meer zekerheid geeft. Ze kunnen geloof ik erg lastig zijn in die landen.

Laatst bewerkt:
Is het dan een kwestie van SD kaart in de kaartlezer van de computer en vanaf cd programma hierop installeren ?
Of moet dit via het navigatiesysteem, met nieuwe SD kaart, erin gebeuren ?

Ik weet niet hoe het met Route66 werkt. Gebruik zelf Tomtom.

Kortgeleden via Duitsland naar Zwitserland geweest, van te voren ALLE flitspaalinformatie van TomTom gehaald. Bij TomTom gaat het heel makkelijk, met dank aan TomTom HOME (programma om TomTom te beheren).

Advies:
Backup en verwijder vervolgens ALLE flitspaalinformatie. Doe je het niet en word je gesnapt? Navigatie kwijt plus een fikse boete!

Laatst bewerkt:
Helaas Route 66 werkt niet met een dergelijk programma

Zou de oplossing niet kunnen zijn om de orginele SD kaart te kopieren naar de nieuwe SD kaart.
Met de nieuwe SD kaart gaan werken, hier de flitspaal POI af te halen

Bij thuiskomst weer met de orginele gaan werken, zodat hier gewoon weer de flitspaal registratie opstaat

Ik kan helaas alleen voor TomTom spreken. Sluit ik de TomTom aan op de computer (USB-kabel), dan zie ik de TomTom als een extra station (net als een USB-stick). Ik kan vervolgens onder Verkenner ook gewoon de flitspaalbestanden verwijderen.

Ik acht de kans groot dat jouw suggestie met de reserve SD kaart zal werken. Je laat de originele SD kaart namelijk ongewijzigd, het lijkt mij dat t.z.t. terugplaatsen alles weer bij het oude is.

Kun je ALLE (originele) bestanden niet naar je computer kopieren (backuppen), vervolgens flitspaalbestanden van de SD kaart halen en dan de SD kaart gebruiken. T.z.t. alle bestanden van de computer weer op de SD kaart zetten, scheelt een SD kaart.

Bedankt voor het meedenken, goede suggestie.

Ik ga even bedenken wat ik ga doen

Heb besloten om toch maar een extra sd kaart te kopen voor € 10,-.
Heb nu gelijk een reserve kaart voor het geval dat.

Via computer gekopieerd, en het navigatiesysteem werkt erop.
Nu nog de alle POI's die met snelheid te maken hebben verwijderen en klaar.

Opgelost dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan