flitsend en knetterend beeld bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.151
Als ik mijn PC/monitor aanzet, dan krijg ik de laatste dagen steeds flitsen en geknisper. Ik dacht dat ie er geweest was maar resetten en soms uit zetten en opnieuw aan wil helpen.
Zou dit aan de monitor liggen?
Ik heb de monitor kabel eruitgetrokken kreeg toen 'no signal' in blokje daarna weer kabel aangesloten en toen deed ie het weer
Maar voor hoelang:rolleyes:
 
ik weet niet in wat voor ruimte je pc staat maar het zou stof in de monitor kunnen zijn
 
Het ligt niet aan de monitor maar aan de PC, waarschijnlijk de grafische kaart.
 
misschien kan je voor dat je een nieuwe koopt er een uit een andere pc van jou of een kennis proberen anders is het zonde van je geld
 
Ik denk dat het 2 dingen kunnen zijn, grafische kaart of kabel naar de monitor. Idd kun je even van iemand zo'n kaart lenen, als je alleen je gegevens uit de pc wil hebben. Of natuurlijk de harde schijf er uit schroeven en deze vervolgens ergens anders in planten.
 
kabel is het niet, dus die valt af, want het nieuwe scherm heeft een nieuwe kabel.
Hoe zit zo'n grafische kaart eruit?????
Harde schijf eruithalen is ook wel slimme optie.
:thumb:
 
Geplaatst door sadhinoch
misschien kan je voor dat je een nieuwe koopt er een uit een andere pc van jou of een kennis proberen anders is het zonde van je geld

:rolleyes: had ik me ook al even bedacht MAAR ik wilde Windows XP (windows 98 updaten geeft een en al ellende) en een TFT scherm.
Nu alles nieuw. Werkt wel lekker. En geen wachttijd, gedoe ed.
Het kost wel wat.
Maar een PC van 5 jaar oud is ook:mad: :( ;)
 
Geplaatst door mnb
kabel is het niet, dus die valt af, want het nieuwe scherm heeft een nieuwe kabel.
Hoe zit zo'n grafische kaart eruit?????
Harde schijf eruithalen is ook wel slimme optie.
:thumb:

Sja hoe ziet het er uit... printplaatje met een heleboel chipjes :) Wat wel makkelijk is als je precies wil weten hoe die van jou er uit ziet: zijkant openschroeven van je kast en dan kijken waar je monitorkabel op aangesloten is. Dat kaartje is je grafische kaart. Wat je nog kan proberen is hem er even uit halen en er weer in stoppen... heel af en toe wil dat wel werken...


MAAR nu ik het nog eens goed lees; geknisper en geknetter, kan bijna niet van je grafische kaart komen. Hoe weet je zo zeker dat het de monitor niet is? Check even de stroomkabel van de monitor, of ie goed aangesloten is en dergelijke. Probeer ook eens een andere.
 
Ik weet zeker dat het de monitor niet is omdat ik de PC op het nieuwe scherm heb aangesloten> Hier werk ik nu ook mee en dit is perfect:eek:
 
Dank je wel BasvdK,
hoeveel kost zo'n grafische kaart eigenlijk?
Zit er veel verschil, afhankelijk van de pc, hoe oud, ed?
Kan ik er gewoon een nieuwe indraaien?
 
Grafische kaarten zijn er al vanaf een paar euro's tweede hands, tot 5 a 600 voor de allerlaatste en nieuwste. Het probleem is dat ik niet weet wat voor een slot (het ding waar de videokaart in zit) de videokaart gebruikt. Maar daar kunnen we wel achter komen:

- Het makkelijkst is als je weet wat voor een kaart er nu in zit. (misschien in systeembeheer?) Of kijk bij beeldscherm in congiguratiescherm, dan zie je daar ook meestal wel wat voor een type kaart je hebt. Of weet je anders het type moederbord? Dan weten we ook wel wat voor een videokaart er in moet.

Als je er niet achter komt:
- Als je de pc openschroeft en je kijkt naar de videokaart zit deze dan in een groter slot dan de sloten er onder? (bijvoorbeeld voor netwerkkaart etc) Zijn er nog meer van dat soort sloten waar je videokaart in zit?

Hoogstwaarschijnlijk heb je agp (meestvoorkomend) maar in die oudere pc's wil nog wel eens PCI of ISA zitten. Dit zijn andere typen sloten en een videokaart voor deze is bijna niet meer te verkrijgen in de winkel.

Tweedehands mag een simpele videokaart niet meer dan 10 a 20 euro's kosten. Bij computerland is de goedkoopste videokaart €35,-
Ik heb nog wel een AGP kaartje liggen... :)
 
Het is een grafische chip NvIDIA TNT2,
A.G.P. 32 MB geheugen etc

Wat kost je grafische kaart?
(ik weet natuurlijk nog niet 100% zeker dat het hier aanligt, ga er wel vanuit.

Werk momenteel op nieuwe PC.

Met wel heel kleine lettertjes bij de aanbevolen resolutie 1280 x 1024......

Dus grafische kaart is enkel om gegevens eruit te slepen, evt gebruik ik die PC dan elders:thumb: :rolleyes: :eek:
 
je zegt dat je de pc op het nieuwe scherm hebt aangesloten en dat het werkt maar dan is ook je videokaart niet stuk
 
Nee Pc op nieuwe scherm doet niets.
Dus PC is niet in orde Scherm wel want ik werk nu met een andere, nieuwe PC of dat nieuwe scherm.
Snap ie:eek:
 
Geplaatst door mnb
Wat kost je grafische kaart?
(ik weet natuurlijk nog niet 100% zeker dat het hier aanligt, ga er wel vanuit.

[/B]

AGP dus, das mooi. Ik hou die van mij bij nader inzien toch liever even zelf, dan kan ik daar ook andere systemen mee testen met een eventuele defecte videokaart (daar heb ik hem al 3x voor gebruikt) . Je mag m wel even lenen om je gegevens uit de pc te halen natuurlijk. Maar ja dan is het handig als je hier in de buurt woont. ;) (utrecht centrum)
 
mmmm da's 130 km enkele trip
ik koop er wel een, dan is die pc ook weer in orde:thumb:
bedankt voor het meedenken! ik snap dat je die kaart niet wegdoet
 
waarschijnlijk ligt het NIET aan de grafische kaart

Breng hem nu maar voor minimaal €35 naar de PC winkel.

Een kennis gaf een andere optie:

harde schijf uit oude pc halen, deze in nieuwe inpluggen. Jumpertje op oude schijf op slave zetten:

naast idekabel zitten zes pinnen met drie standen, waarvan één slave verbinding is. deze slave is dan te bewaren als gegevensbestand. is dus niet de aansturing. De harde schijf, de master, in de nieuwe pc zorgt voor de aansturing.

Alleen ik wil niet in mijn nieuwe PC gaan zitten wroeten Brrrrr
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar als je bedoeld dat het aan de harde schijf ligt, lijkt mij dit zeer onwaarschijnlijk.
 
Dit was om gegevens eruit te halen
Ben data kwijt

Zoek nog een hobbiest / vrijwilliger die deze PC zou willen bekijken, wat er aan de hand is
Twente...:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan