Floppy disk drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

aychra

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
hey ik heb een heel oude pc gekregen waar een 3,5 en een 5,25 inch floppy disk drive in zit:shocked: maar in de Power On Self Testword er 2 maal een 5,25 inch floppy drive kan iemand mij helpen wat kan ik daaraan doen en wat is de oorzaak

alvast bedankt! :thumb:

Tijdens het opstarten van de pc op "del" drukken (Kan ook F2 of F10 zijn. Er staat meestal wel iets over in een van de eerste schermen die je ziet. "Press .... to run setup")
Je komt dan in het BIOS. Hier kun je instellen wat er in de pc aan schijven en drives zit. Je ziet waarschijnlijk iets staan van; floppy drive 5.25. Met "pageUp/Down" of de pijltjestoets kun je dit veranderen. Kom vooral niet aan de instellingen van de HDD. Wanneer het om een echt hele oude pc gaat kun je de HDD niet automatisch detecteren, dus AFBLIJVEN!! ;)
probeer even uit wat de A: en wat de B: drive is. Meestal is de B: de 5,25 drive. Let ook op wat voor 3,5 drive het is 720 KB of 1,44 MB

Groetjes,
Neleke

Dank!

hey dank:thumb:
ik ga het meteen even uitproberen!
yep het stond bij standart cmos setup (wat ik al verwachte na het lezen van je bericht harstikke bedankt!)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan