Floppy disk(s) fail (40), Audio cable not connected bij opstarten.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Xyam
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Xyam

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2010
Ik heb een xps 630 en heb vandaag een paar downloads gedaan van de website dell. (updates)
Bij een bepaalde update moest ik opnieuw starten en wanneer mijn pc opnieuw opstarte kreeg mijn scherm dit.

Phoenix-Award BIOS v6.0006
Copyright (c) 1984-2007, Phoenix technologies, LTD

Floppy disk(s) fail (40)
Audio cable not connected

Press F1 to continue, F2 to enter setup

nu ja als je F1 in drukt dan kom ik uit op het normale aanmeldingsscherm maar nu is het scherm helemaal zwart waarbij ik alleen de muis zie.

Zou iemand me hier kunnen mee helpen??

Mvg
+Floppy disk(s) fail (40), Audio cable not connected bij opstarten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo ,

De melding :
========================================
Phoenix-Award BIOS v6.0006
Copyright (c) 1984-2007, Phoenix technologies, LTD

Floppy disk(s) fail (40)
Audio cable not connected

Press F1 to continue, F2 to enter setup
=======================================

Wat hier aangegeven wordt is meestal dat je in de bios je floppy drive op active hebt staan , zou je deze uitschaklen is de floppy disk error verholpen.

Wat vrij vreemd is is dat je bij het opstarten alleen een muis kunt gebruiken en voor de rest niets.

Maar wat heb je allemaal gedownload en geinstalleerd van de Dell Website ? want het lijkt erop dat je ook een Bios Update hebt uitgevoerd als je opeens bovenstaande melding krijgt.

Voor het probleem bij het aanmeldscherm zou je eens kunnen proberen op te starten in veilige modus.
Daarna naar uitvoeren --> CMD , enter --> chkdsk /r , enter
Als dit proces is voltooid , pc opnieuw opstarten in normale modus.

Groetjes ,

Dank u voor de snelle reactie.

Hoe zou ik deze floppy error kunnen uitschakelen?
En wat met die Audio cable not connected?

Ik weet niet precies wat ik allemaal heb gedownload. Ik heb naar de site van dell geweest en daar alles gedownload voor mijn pc wat er op stond.

Wat ik denk is het volgende: Je hebt updates bij Dell gedaan waaronder een Bios flash (Bios-update,die meestal door fabrikanten wordt afgeraden tenzij je serieuze problemen hebt of omdat een flash wordt aanbevolen). Het ziet ernaar uit dat je het BIOS opnieuw moet instellen (dat is allemaal in het Technisch Engels).Je BIOS zorgt ervoor dat alle hardware in je pc op de juiste manier wordt aangestuurd zodat überhaupt je OS opstart van je juiste harde schijf.Je moet dus opnieuw opstarten en dan op F2 drukken zodat je in het Bios set-up menu terechtkomt. Daar zul je verschillende instellingen moeten aanpassen/uitschakelen zoals idd de floppy melding en evt. de audio melding en evt. de bootvolgorde. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan want je bent iets begonnen waar je waarschijnlijk totaal geen idee van hebt. Ik kan je hier wel een link geven over Bios-instellingen maar als je er niet vertrouwd mee bent is het onbegonnen werk.
Heb je niet een vriend/kennis die terzake kundig is om je daarbij te helpen? Van hieruit kan ik je daar echt geen advies over geven wat je wel of niet moet doen in het BIOS, daarvoor zou ik de pc lijfelijk hier moeten hebben.
Wat je zou kunnen proberen is om het BIOS op "Default Settings" te zetten, maar ik ben bang dat hij daar al op staat ingesteld omdat een flash meestal/altijd op "Default Settings" staat ingesteld.

Laatst bewerkt:
Er zijn zo'n 5 tabladen of 6 denk ik dus als ik alles over de tabladen hier weer geef zou het moeten lukken toch.
Ik zal dan beginnen met het eerste tablad.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb de titel aangepast "Probleem" zegt niets over je vraag/probleem.

ik heb goed nieuws

1 iets is opgelost en dat is Audio cable not connected

Ik heb bij het tablad advaced en dan bij integrated peripherals iets aangepast

Dat is dat ik de HD audio dat op enabled stond heb ik gezet op disabled en dan heb ik weer opnieuw opgestart en stond er dan alleen nog dat gene van floppy disk(s) fail (40)

Mogelijk zit de kabel van de floppy (datakabel) verkeerd om, dit genereert de code die je krijgt.

als je windows vista opnieuw installeert blijft je bios dan of verandert dat???

Ik zou dat doen achter dat dit hersteld is.

bedoel je deze code van error code 0148 maar ik heb al eens gekeken op internet en dat heeft te maken met een verkeerde harde schijf mogelijk een fabricatiefout.

Maar als ik dit zou aangeven ga ik een nieuwe gratis harde schijf ontvangen.

Of bedoel je iets anders??

Het Bios gebeurt niks mee. Windows kan daar niet op die manier in komen.

maar met die biosupdate dat ik deed zou ik graag weer de oude versie ervan weer krijgen hoe kan ik dat dan doen achter ik het gene vind om dat floppy probleem op te lossen

Het Bios opnieuw flashen met de oudere versie. Kabel nakijken of die goed zit, mogelijk kan de kabel stuk zijn.

welke kabel?? en waar bevind die zich

Blijf eens van die quote knop af, ik pas niet voor niets je bericht steeds aan. Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders zo lang, met dezelfde tekst.;)

De kabel ziet er zo uit;
floppy.jpg

ik zal het doen maar ik heb ook gisteren vanbinnen eens gekeken en ik zag dat er 3 kabbels maar andere (een kleine en 2 grote) los zitten en nergens mee verbonden zijn is dit normaal???

Ja dat is normaal,die zijn er voor evt. uitbreidingen (2e harde schijf,cd station enz.) Als je het floppystation niet gebruikt schakel het dan uit in het BIOS,zoek naar de optie "floppy seek" o.i.d. kan ook een andere omschrijving zijn en zet hem evt. op disabled.

Ik heb al overal gekeken maar ik vind het niet

maar ik heb een biosupdate gedaan en als ik dan die instelligen van die bios heb aangepast en mijn pc draait weer zoals het hoort moet ik dan iets doen aan mijn biosupdate zodat het weer de oude wordt of zo of moet ik niets doen???

Maar die floppystation vind ik niet maar wat ik wel kan zeggen is dat op first boot device op diske drive staat , de tweede op hard drive, de derde op optical drive en de 4 de op integrated Nic staat misschien heeft het hier iets mee te maken??

Ja disc drive is je floppy, zet je harde schijf als eerste optie,bij de 2e optie zet je cd/dvd-station,zet de rest op disabled,dan is je probleem wellicht opgelost!

ik zal het eens proberen ik zal dan wel zeggen of het is gelukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan