Floppy drive geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik krijg sinds vandaag een foutmelding bij het inlezen van floppy drives (3.5") (zie bijlage)

foutmelding.jpg

Als ik in apparaatbeheer kijk staat er dat het apparaat correct werkt.
Weet iemand waaraan dit ligt?

PC:
HP DX5150MT

Grtz,

gast0685

Is dat bij alle eerder beschreven floppies het geval? Indien ja, dan zou ik vermoeden dat de floppy drive kapot is (specifiek: de leeskop ervan).

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Lange Pier: Dan zou de floppy drive helemaal niet werken als er een aansluit-probleem zou zijn. Denk er ook aan dat 2 floppy drives uiterst zeldzaam zijn in huidige pc's, en dus (normaal gesproken) een datakabel wordt ingezet die maar 1 floppy drive ondersteunt.

Tijs.

Staat NTFS wel zo dat hij 8.3 bestandsnamen kan lezen?
Wat bedoel je daarmee?

Is dat bij alle eerder beschreven floppies het geval? Indien ja, dan zou ik vermoeden dat de floppy drive kapot is (specifik: de leeskop ervan).
Tijs.
Ik ga alle floppies die ik heb wel even proberen.
Of de drive hangt niet aan het eind van de kabel.
Ik heb 1 drive aangesloten met een kabel voor 1 drive. Ik kan best 2 aansluiten maar daarvoor heb ik geen power.

Indien die uit staat wil het wel eens dat hij ze ook niet wil lezen.

En de A: drive dient na de twist in de kabel aangesloten te zijn.

Een floppy voedingkabel aansluiten aan de drive. Ik neem aan dat je dat ook gedaan hebt, dus een datakabel en een voedingskabel aangesloten aan de floppy drive.

Tijs.

Als het ledje uitstaat en begint met oplichten als je er een floppy insteekt maar verder niets......model kliko.:)

Dan zal hij kapot zijn, lijkt me. Zie mijn eerste posting.
Eventueel kan het ook zijn dat je de floppy drive verkeerd zou hebben aangesloten (zie postings van Lange Pier), maar (zoals al aangegeven) had ik dan niet verwacht dat de BIOS (en dus Windows) 'm succesvol herkend zouden hebben (ik had dan verwacht dat het lampje permanent zou branden etc.). Check het nog wel even na, voor de zekerheid.

Tijs.

Hij doet het weer! Kabels zaten er half in. Pinnetje datakabel was verbogen. Voorzichtig teruggebogen en nu doet ie het weer.

:) Mooi zo. Scheelt toch 10 euro! :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan