Floppy drive niet zichtbaar in verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ben even bij mijn vader en die wil een Excel bestand op floppy opslann. Echter er is geen A-drive zichtbaar in verkenner. Heb bij apparaat beheer gekeken, daat staat de controller geinstalleerd. Deze installatie ongedaan gemaakt. Naar nieuwe hardware laten zoeken en deze wordt keurig gevonden en geinstalleerd. Geen vraagteken zichtbaar in apparaatbheer. Echter nog steeds geen floppy drive zichtbaar in Windows verkenner. Het Bios nagelopen, hier staat alles ook goed. Bij het opstarten gaat ook keurig even het lampje van de drive branden. Wat kan ik nu nog doen? Floppy vervangen zou kunnen, maar betwijvel of dat zal helpen.

OS= Windows XP.

Laatst bewerkt:
Als je bij Apprataatbeheer kijk, Diskettesstation open klikken, dan zie je daar diskettestation staan. en bij Diskettestationcontroller (leuk woord voor galgje), daar zie je Standaartdiskettestationcontroller staan.

Maar... Das altijd zo. Dat is bij mij ook, en ik heb geen diskettestation...
Dus waarschijnlijk krijgt je aparaatje wel mooi stroom, maar zit je kabeltje niet goed.
Kijk in bios of dattie m daar kan vinden.

In het Bios wordt ie gewoon aangegeven. Heb het systeem open gehad en de floppy even losgekoppeld. Systeem opgestart en weer afgesloten, hierna de floppy weer aangesloten. Helaas nog steeds geen floppy drive beschikbaar in verkenner.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan