floppy drive verkeerd herkend...hellup..

• Onderwerp starter Onderwerp starter hehe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo iedereen,

Een kennis van me heeft een 2ehands compaq gekocht. Nu wil ik de boel formatteren en installeren want het is een zooitje daarbinnen...en de recoverycd wordt niet geaccepteerd.

De opstartdisk pakt ie niet want hij ziet de diskdrive niet als zodanig maar als ander soort verwisselbare schijf.

Hoe kan ik deze verwijderen? en als dit lukt kan ik dan door hardware detectie van windows m opnieuw laten detecten?

Op dit moment zit er nl nog W98se op.

Hopelijk kan iemand ons helpen. Alvast bedankt.
Greetz
H

veilige modus en dan de a-drive wippen en idd. bij opnieuw opstarten zou 'ie dan weer gedetecteerd moeten worden.

Dan zul je waarschijnlijk in het bios moeten veranderen dat het om een diskdrive gaat en dat hij daar als eerste mee start.

@Pasja

Hoe wip ik m in de veilige modus...kan je me dat duidelijk uitleggen svp....is dat in apparaatbeheer en welke moet ik dan allemaal deleten?

@biertjuh
In de bios de opstartvolgorde veranderen dat gaat wel lukken...maar eerst moet ie de drive herkennen.

Alvast bedankt voor jullie snelle reakties...
Greetz
H

idd. apparaatbeheer en dan op het + klikken voor diskettestation en daarna rechtsklikken en dan kiezen voor "installatie ongedaan maken" of "verwijderen". (Ik heb zelf XP en heb nooit '98 gehad dus ik weet niet of de verwijder / ongedaan maken optie onder de rechtermuisklik in '98 dezelfde "terminologie" gebruikt als in XP, als je 'm maar wegdoet / verwijdert / installatie ongedaan maakt.)

Hoi Pasja,

Tot nu toe snap ik m helemaal alleen....
in apparaatbeheer staat geen diskettestation ook niet bij mezelf op de pc. Wel staat er diskettestationcontrollers [hier staan de standaard controllers in] en schijfstations tussen het rijtje.

Onder schijfstations staat oa een floppydisk, gaat t om deze, die ik verwijderen moet? en moet ik de controllers ook verwijderen?

H

Laatst bewerkt:
klopt, ook bij mij in XP staan controllers en station gescheiden in het app.beheer. Begin eens met alleen het station te wippen. Daarna opnieuw opstarten en kijken of het werkt. Lukt dat niet dan beide verwijderen. In het slechtste geval moet je daarna bij de nieuwe opstart de 98 cd erin doen maar als ik het goed heb dan worden vanuit de win cabs map automatisch de vereiste bestanden teruggezet als ze verwijderd zijn maar houdt voor de zekerheid de wincd bij de hand.

Oke Pasja,

Hardstikke bedankt, ik ga er van het weekend mee aan de slag....wordt vervolgd ;-)

Greetz
H

ff over de recovery CD als die het niet meer doet dan is zal die het ook nooit meer doen. je zal hem (gratis) moeten bestellen bij compaq.

Hoi Kesum,

Daar was ik idd al bang voor...de vorige eigenaar heeft t allemaal veranderd dus....einde verhaal....maar een schone w98 installatie doet wonderen.

Hoi Pasja,

In eerste instantie werkte jouw oplossing als ik de controllers ook verwijderde maar verder dan een 5.25 disk kwam ie niet en bios liep steeds vast. Uiteindelijk wat t probleem betreft de twist in de kabel was kapot een nieuwe kabel en cmos reset deed wonderen. Bedankt allemaal....

Greetz
H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan