floppy drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

fener33

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
ik heb een externe usb floppy drive. en als ik er een diskette in doe en nieuwe of een oude maak nie uit. dan geeft ie aan dat die moet worden geformateerd. en als ik dat doe en dan er een bestandje op zet dan gaat ie op een andere computer het weer proberen dan doet geeft ie aan dat er een fout on de i/q appaart zit. de usb floppy frive wordt alleen gebruikt op een laptop.

Laatst bewerkt:
floppy defrag

In het DOS tijdperk waren er programma's, b.v. PcTools, om schijven te defragmenteren. Daar kon je ook floppen mee defragmenteren.

Sinds Windows 98 is het bij mijn weten niet meer mogelijk floppen te defragmenteren. Of je moet b.v. het oude compress.exe van pctools willen gebruiken.

Blijkbaar gaat jou OS er venuit dat het een verwisselbare schijf is (zoals een zip drive).

Als je een vaste 3.5 probeert te defragmenteren, zal hij antwoorden dat dat niet kan.

Je kunt de boodschap dat hij gedefragmenteerd moet worden dus negeren.

Eric.

Foutje ik bedoel formatteren

Laatst bewerkt:
Stel je vraag nog eens.

Je hebt blijbaar je originele vraag aangepast.

Maar ik begrijp je probleem nog niet.

Herkent je laptop de drive ?? Heb je eerst de drivers geïnstalleerd ??

Staat in configuratie scherm, systeem, apparaatbeheer, dat alles goed werkt ??

Geen gele vraagtekens ??

Let me know.

Eric.

hij herkent hem wel geen problemen staan er bij apparaatbeheer. aleen hij doet gewoon raar, nieuwste drives toen geinstaleerd een nog steeds raar

Please define

Hij doet raar, knipoogt hij dan naar jou ??

Gaarne omschrijven wat hij anders doet dan jij verwacht.

Ook gaarne wat hij wel gewoon doet beschrijven.

Wat voor laptop heb je en welk OS ?

Let me know,

Eric.

P.S. Als je in config.sch, systeem, apparaatbeheer dubbelklikt op de drive, wat zie je dan ?? bij de verschillende tabbladen.

De constante vraag of een floppie geformatteerd moet worden duidt meestal op een niet juiste positionering van de koppen. Meestal komt dit door vuil in de drive, maar in dit geval betreft het een nieuwe drive dus zal dat niet aan de orde zijn.
Ik neem aan dat je nog garantie hebt, dus gewoon terug naar de winkel met dat ding. Hij hoort gewoon een nieuwe (reeds geformatteerde) flop probleemloos te kunnen beschrijven.

Ik heb hetzelfde probleem, alles in de bios geprobeert bij elke floppy zegt ie "De schijf in station A is niet geformateerd. Wilt u de schijf nu formateren?'
Ik probeerde een keer ja en toen gaf ie een I/O error,
In de bios herkent ie de drive wel maar verder doet ie niks, booten lukt ook niet vanaf de diskette drive.

@ Juuwtje

Heb jij het ook over een USB flop.

Voor jullie allebei geld natuurlijk dat in :
Configuratie scherm, systeem, apparaatbeheer,

dan wel een USB driver te vinden moet zijn.

USB floppen zijn niet standaard in het bios te vinden, mogelijk wel bij USB, maar dat hangt van je MoBo af.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan