Floppy kabel past niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Loid
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Loid

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Ik heb zaterdag een nieuw systeem gebouwd maar die bleef steeds hangen na "pci device listing". Wilde proberen of ie wel via floppy starte en dan evt bios updaten ofzo. Maar ik ontdekte dat ik de floppydrive niet eens had aangesloten...beetje dom :D. Nu wilde ik dat doen en past de kabel niet. Checken in mobo boekje leert dat de zogenaamde "pin 5" weggelaten moet worden (want daar zit een blokje in de kabel). Op mijn floppy drive is echter een ander pinnetje weg. Een plekje naar links (pin 3?).

Mijn vraag is nu, moet ik er mee terug of kan ik gewoon zelf met een tangetje dat pinnetje verplaatsen? Of heb ik gewoon zelf iets verkeerd gedaan..

ps dat pci device probleem heb ik omzeild door van cd-rom te booten. Ben nu XP aan het installeren :)

gr. Martijn

Geen pinnetje verplaatsen! :) Dat kan ook niet.

http://www.dcs-online.biz/shop/images/misc/fdd-cable.jpg

De kant met een stuk gedraaide kabel is de floppy kant, het andere uiteinde gaat aan het moederbord.

In het midden zit ook nog een aansluiting voor een tweede floppy. Probeer die eerst eens, evt 180 graden draaien. Als de middelste al niet past heb je de verkeerde kabel.

Vr.Gr. Egel.

Even een aanvulling. Het langste eind van de flatkabel gaat in het mobo, daar is pin 5 geblokkeerd. het andere einde gaat in de flop. Pin 2 en 3 zijn daar namelijk omgekeerd.

Aha, heb ik m dus toch verkeerd om gedaan. Daar dacht ik al aan maar omdat in de documentatie dat pin5 verhaal stond (en niet iets over twee verschillende kanten) en ik nu moeilijk bij de kabel kan heb ik dat maar niet geprobeerd.

Ik zal het binnenkort eens testen. Kabel heeft helaas geen tweede aansluiting, maar is wel de goede kabel, met idd stuk gedraaid (en ik maar denken dat dat een productiefout was..) en er is door de mensen van Asus ook netjes Floppy cable opgezet. Maar eerst nog wat software installeren, kan nog wel even zonder floppy voorlopig ;)

Alleen ik zal toch niets beschadigd hebben door m verkeerd om te doen (aan de mobo kant), of wel?

Jullie beiden bedankt voor de hulp.

gr. Martijn

Geplaatst door Loid

Alleen ik zal toch niets beschadigd hebben door m verkeerd om te doen (aan de mobo kant), of wel?
gr. Martijn

Normaal kan dit niet, omdat er op de flopkabel geen spanning zit.

Geplaatst door vanzwam

Normaal kan dit niet, omdat er op de flopkabel geen spanning zit.

Ok, gelukkig maar. Bedankt voor de snelle reactie :thumb:

gr. Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan