floppy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank57

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Berichten
185
floppydrive ratelt niet meer tijdens opstarten

Sinds ik AVG 8.0 heb geinstalleerd ratelt de flopydrive niet meer als ik de pc opstart. de floppy ratelde altijd vlak voordat het welkomsscherm verscheen na de windows laadbalkjes.
De floppydrive werkt wel overigens. ook start die met floppy gewoon op.

Is dit normaal want toen ik AVG 7.5 had hoorde je wel elke keer de floppy ratelen bij opstarten van pc???

alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
De instelling 'zoek virussen op diskette drives' is tegenwoordig niet standaard meer bij virusscanners. Dit kun je vast wel weer aanzetten als je dit geluid mist, maar nodig is het niet.
 
De instelling 'zoek virussen op diskette drives' is tegenwoordig niet standaard meer bij virusscanners. Dit kun je vast wel weer aanzetten als je dit geluid mist, maar nodig is het niet.
Sorry maar dat bedoel ik niet en dat staat aan maar ik bedoel als ik de pc opstart hoor je de floppydrive niet meer ratelen.(had ik toch duidelijk vermeld) Normaal ratelde de floppydrive even vlak voordat het welkomsscherm verscheen. Eeerst windows laadbalkje en daarna hoorde ik dat ratelen altijd.

Ik mis het geluid niet maar is toch vreemd sinds vanmorgen toen ik AVG 8.0 geinstalleerd heb hoor ik dus de floppydrive niet meer ratelenals ik windows opstart.
Floppy werkt wel ik heb even getest met HD test tooltje , staat op diskette en start ook op met disckette.
 
Laatst bewerkt:
Tiborv zegt het juist.
In oudere versies stond meestal in een virusscanner dat de floppy drive diende gescanned te worden.
Nu met je nieuwe versie AVG 8.0 staat dit dus niet meer standaard dat hij de floppy moet scannen.
Bij het opstarten ven Windows is de virusscanner een van de eerste programma's die uitgevoerd worden, en bij gevolg ook je floppy liet ratelen. Nog voordat Windows beschikbaar is voor de gebruiker.
 
Tiborv zegt het juist.
In oudere versies stond meestal in een virusscanner dat de floppy drive diende gescanned te worden.
Nu met je nieuwe versie AVG 8.0 staat dit dus niet meer standaard dat hij de floppy moet scannen.
Bij het opstarten ven Windows is de virusscanner een van de eerste programma's die uitgevoerd worden, en bij gevolg ook je floppy liet ratelen. Nog voordat Windows beschikbaar is voor de gebruiker.
sorry dan zal het wel ok zijn, ik weet allleen dat ik zolang ik pc heb altijd dat gereatel hoorde tijdens opstarten maar ja dan is het toch de virusscanner blijkbaar.
Ik meen me wel te herinneren(weet het niet 100%) als ik windows opnieuw installeerde dat die floppydrive ook ratelde tijdens opstarten en dan is er nog geen virusscanner geinstalleerd.
Ik ga binnenkort formatteren en dan weet ik het zeker.

Tiborv en serge50;2298047]bedankt voor jullie hulp:thumb:
 
Laatst bewerkt:
ik heb 's bij opties settings van AVG 8.0 gekeken en ik zie dat bootsector is aangevinkt nu weet ik niet of dit floppy drive is. Ergens anders kun je in ieder geval de floppydrive niet aanvinken alleen als ik handmatige scan doe dan kan ik wel kiezen.
Offtopic:
ik heb autoheal bewust uitgevinkt i.vm eerdere problemen van AVG, door een false positief werd er een bestand verwijderd wat bij windows hoort. Ik heb het probleem zelf niet gehad toen maar mij werd wel aangeraden om autoheal uit te vinken, vandaar!!!

28us2hi.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja nu staat de scanner zo dat hij de verwijderebare media telkens de bootsector gaat checken.
Als voor je False positve, heb daar mijn twijfels aan. heb al altijd AVG gebruikt.. Met XP Home, Professional .. met SP1 en SP2 zowel in het Nederlands als in het Engels. En nog nooit een false postive gehad.
Kan haast niet met Windows bestanden omdat vooraleer een nieuwe Versie op de markt komt die eerst door de IT bedrijven getest worden. Zij krijgen die bestanden van MS voor de release ervan. Dus de virusscanners kennen alle details van die bestanden. (MSDN network) Dus een false positive op Windows bestanden... nee geloof ik echt niet in.

Kan wel zijn dat een virus een bestand besmet heeft en dan door AVG verwijdert is geweest dat kan wel.
 
Ja nu staat de scanner zo dat hij de verwijderebare media telkens de bootsector gaat checken.
Ik heb die instelling zelf niet veranderd, dat stond standaard ingesteld in AVG en toch hoor ik de floppy niet meer ratelen bij opstarten van pc.

update:
Ik heb om het uit te proberen AVG 7.5 weer 's erop gezet en inderdaad floppy ratelt weer. Ik laat deze versie er nog even opstaan niet om die floppy maar er zitten nog wat bugs in de 8.0 versie en ik heb ook geen zin om steeds te verwijderen en te installeren. 7.5 word nu nog ondersteund dus ik zit wel veilig.


Als voor je False positve, heb daar mijn twijfels aan. heb al altijd AVG gebruikt.. Met XP Home, Professional .. met SP1 en SP2 zowel in het Nederlands als in het Engels. En nog nooit een false postive gehad.
Kan haast niet met Windows bestanden omdat vooraleer een nieuwe Versie op de markt komt die eerst door de IT bedrijven getest worden. Zij krijgen die bestanden van MS voor de release ervan. Dus de virusscanners kennen alle details van die bestanden. (MSDN network) Dus een false positive op Windows bestanden... nee geloof ik echt niet in.
Lees dit topic maar 's door (naar boven scrollen)het ging om het bestandjes WinInet.dll dat door AVG voor een virus werd aangezien en voor veel ellende heeft gezorgd. zelf op dit forum is er een discussie over geweest.
 
Laatst bewerkt:
Als (valse) virus, is wel op een verkeerde manier weggehaald.. gebeurd (foutje) :)
Geef ik gerust toe.... opeens een belangrijk systeem bestand weg.

Maar geef je gelijk een tip.
Mocht het ooit met welke scanner dan ook gebeuren dat er een systeem bestand de prullenmand ingaat (Vault)
Doe dan in de opdrachtprompt sfc /scannow
Dit controleerd alle systeem bestanden, als er een onjuist is wordt het vervangen met een correct bestand vanop de xp cd.

Ja heb paar forums en gegoogled... blijkt een fals positive geweest te zijn. Ja mensen maken nu ook wel een keer een fout.
En elke virrusscanner diet wel een keer een false positive, want nu kan je bijna bij alle makers van eze programma's een melding maken. Dus het overkomt hun allemaal wel een keer. Als er niet gewerkt wordt dan loopt er nooit iets fout LOL
 
Maar geef je gelijk een tip.
Mocht het ooit met welke scanner dan ook gebeuren dat er een systeem bestand de prullenmand ingaat (Vault)
Doe dan in de opdrachtprompt sfc /scannow
Dit controleerd alle systeem bestanden, als er een onjuist is wordt het vervangen met een correct bestand vanop de xp cd.
bedankt, ik heb sfc /scannow in het verleden al gebruikt. Ook moet je hierna controleren op windows updates zover ik weet.

toch bedankt voor je tip:thumb:
 
Ja klopt, maar normaal gezien als je online gaat doet hij deze vanzelf.
En anders krijg je toch een ballon berichtje...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan