floppydrive niet meer toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ades8996

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2002
bij het willen inlezen van een diskette krijg ik de volgede melding:
A:is niet toegankelijk
er is geen ID adresmarkering gevonden op de diskette

is er iemand onder jullie die mij een antwoord kan geven op dit fenomeen.wat is er eventueel aan te doen ? ik werk nog geregeld met diskettes

Hallo,

Het probleem is dat de communicatie tussen de FDD en de computer wel ok is alleen dat er geen gegevens doorkomen. Dit kan aan 2 dingen liggen:

1) De leeskop van de FDD is kapot, in dit geval moet er een nieuwe FDD in

2) Het kabeltje van het moederbord naar de FDD is een beetje losgelaten. Schroef de kast open en controleer of alle kabels nog op de juiste plaats zitten.

Hallo

Heeft betrokken drive ooit korrekt gewerkt?

Werken andere diskettes wel korrekt ??

Indien je een f.d.d. formateert , werkt deze dan wel korrekt??

Uiteraard is deze korrekt ingevuld in de b.i.o.s. ??

Indien je de betrokken diskette probeert te lezen op een andere p.c. "lees... andere diskdrive" , werkt dit dan wel ???

Zoals je ziet . ...

Blijkbaar dient er nog enige info te volgen.

Peter

Geplaatst door ades8996
bij het willen inlezen van een diskette krijg ik de volgede melding:
A:is niet toegankelijk
er is geen ID adresmarkering gevonden op de diskette

is er iemand onder jullie die mij een antwoord kan geven op dit fenomeen.wat is er eventueel aan te doen ? ik werk nog geregeld met diskettes
ik heb het zelfde probleem gehad ades8996, ik heb toen echter mijn floppy drive eruit gegooid en heb ook nooit meer een floppy drive gehad. die dingen zijn verouderd. Als ik wat data kwijt moet doe ik dat op mijn usbkey, en opstarten doe ik nu met een boot cd ipv boot floppy (die goede oude tijden).

en als je je data mee moet nemen kan je het altijd bij een upload dump ergens kwijt. rapidshare bijvoorbeeld.

Geplaatst door WinME
ik heb het zelfde probleem gehad ades8996, ik heb toen echter mijn floppy drive eruit gegooid en heb ook nooit meer een floppy drive gehad. die dingen zijn verouderd. Als ik wat data kwijt moet doe ik dat op mijn usbkey, en opstarten doe ik nu met een boot cd ipv boot floppy (die goede oude tijden).

en als je je data mee moet nemen kan je het altijd bij een upload dump ergens kwijt. rapidshare bijvoorbeeld.
Dus de oplossing is gewoon je driver verwijderen. :D
Lijkt me niet.
Al hoe verouderd die dingen ook zijn, je hebt ze nog steeds nodig met het (oa.) installeren van je SATA schijf.
En zo te lezen de topic starter ook.

Haha zo kan ik er nog wel een.
:D

Laatst bewerkt:
dank voor de antwoorden,zal misschien een andere drive installeren,voor de prijs moet ik het zeker niet laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan