Floppy's zijn niet te lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_k

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2003
Gisteren heb ik een kapot floppy geplaatst in de diskettedrive.

De diskette kon niet worden gelezen.

Hierop vroeg de computer of ik de floppy wilde formatteren.

Sindsdien wordt deze vraag telkens gesteld bij ieder floppy.

Wie kan mij uit de brand helpen?

Alvast bedankt,

Robin Krispijn

Hi Robin!
Kapotte floppy erin gedaan? Hoe kom je aan een kapotte floppy? :D
Probeer even het volgende: verwijder je diskettedrive uit jou Apparaatbeheer. Start PC opnieuw op, Windows moet dan de diskdrive herkennen en drivers opnieuw installeren.
Dus : Start\Instellingen\Configuratiescherm\Systeem daarna tabje Apparaatbeheer. Volgens mij is in dat lijst: Schijfstations (generic floppy). Selecteer deze en klik op verwijderen.
Start PC opnieuw op.
Probeer nu met een goede floppy. Werk het wel?

Groetjes :D
Falco

Gebruik je de floppiedrive niet al te vaak? Grote kans dat er veel stof inzit, schoonblazen (met perslucht) wil dan nog wel eens helpen.

Werkt nog steeds niet

Ik heb het advies van Falconetti en Meastro opgevolgd.

Allereerst 'generic floppy' verwijderd uit Apparaatbeheer.

Vervolgens opnieuw opgestart en de diskdrive schoongeblazen.

Uiteindelijk een ander floppy geprobeerd, maar helaas.

Als ik op A:/ klik via verkenner duurt het even alvorens de volgende tekst verschijnt:

"Wilt U deze diskette formatteren?"

Kan het trouwens geen kwaad dat ik die 'generic floppy' heb verwijderd? Hij staat er nu niet meer tussen.

Dat is vreemd :eek:
Download het programma Aida32 hier:
http://www.webattack.com/get/aida32.shtml

Zet deze op je PC en kijk daarna hoe wordt je floppydrive erkend. Misschien heb je nieuwe drivers nodig maar je moet eerts weten wat voor floppydrive in de PC zit (exact)

Grtz
Falco

Alvast erg bedankt voor je hulp.

Het gaat om een GENERIC NEC FLOPPY DRIVE.

Hij staat ondertussen ook weer in de lijst bij Apparaatbeheer.

Ik heb geprobeerd het floppy te formatteren nadat dit gevraagd werd. Is niet gelukt. Geen van de opties 'Snel', 'Volledig' of ''Systeembestanden kopiëren' werkte.

Ook heb ik de schijfcontrole toegepast op A: Ook dat ging mis. De volgende tekst verscheen:

"Er is geen of een niet juist geformatteerde schijf geplaatst of dit station is vergrendeld. Controleer of er een juist geformatteerde schijf is geplaatst of wacht tot het station ontgrendeld is en probeer het opnieuw."

Waarschijnlijk is de uitlijning van de leeskoppen niet goed meer, vaak de oorzaak van diskette verwijderen terwijl het station nog bezig is (ledje brand nog) of een mechanisch defecte diskette.
De oplossing is dan alleen nog een ander diskette station inbouwen.

Dan rest mij geen andere keus. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Ave,
Robin

Graag gedaan, onze reacties dan..:D
Een floppy diskettedrive kost bijna niets. In de meeste PC winkels staan ze in een bakje voor rond de 2,50 – 5 Euro

Nu dat je Aida hebt. Als je soms wat drivers nodig hebt voor 1 of ander = open Aida, klik op het tabje WEB en vervolgens kies DRIVERS. Genoeg sites om drivers te krijgen ;) ;)

Grtz :D
Falco

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan