• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

flow loopt niet door.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mansv1966

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2019
Ik heb precies dezelfde stappen ondernomen als NaJKwin.
Echter ik loop tegen een probleem aan met het invoeren van mijn excel lijst

Als ik de datum normaal invoer bv 29-05-2000 (dus als datum) loopt de flow het niet door. Met de cel eigenschappen op datum Nederlands standard.
Voer ik met de zelfde eigenschappen het volgende in 05-29-2000 loopt hij gewoon door.
Ik heb in mijn lijstje iemand staan met gb 12-07-1978 zou hij dus niet doorlopen verander ik dit in 07-12-1978 wordt deze als
7-12-1978 als datum in excel wordt weer gegeven. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik dit in excel kan weergeven als 07-12-1978 zodat Powerautomate dit ziet als 12 juli zoals in het volgende script wordt weer gegeven
Code:
formatDateTime(utcNow(), 'MM-dd')
en dus op 12 luli een email verstuurd i.p.v 7 december

Wie o Wie weet de oplossing.

Dit subforum is niet bedoeld voor Excel vragen. Daarvoor is een apart forum.

@OctaFish
Je hebt gelijk, maar het is in mijn ogen een gecombineerde vraag Powerautomate en Excel.
ik was bang dat als ik heb de Excelomgeving zou zetten dat er dan iemand zou zeggen dat dit een overige vraag was omdat het ook over powerautomate gaat.

Ik zal deze vraag dan ook in het excel forum gedeelte zetten.

Dat hoeft nou ook weer niet; dan ga je crossposten en dan krijg je in twee forums onafhankelijke antwoorden. Beter om in één forum te blijven :).
Met Amerikaans-Nederlandse datums heb je per definitie een probleem als die als dag lager zijn dan 13. 12-7-1978 is met een amerikaanse notatie nog steeds een datum, maar 13-7-1978 dus niet.

Ik vang dat in Access, waar ik zelf met enige regelmaat hiermee te maken krijg als er datums met VBA moeten worden aangepast, op door de datum eerst terug te brengen naar een getal. Eén specifieke datum is namelijk altijd een getal dat in alle versies hetzelfde is. Dus 12-7-1978 heeft als getalwaarde: 28683. En als je dat getal in de formule zet, werkt het wellicht wel. Dus iets als:
Code:
formatDateTime(28683, 'MM-dd')
Hoe je dat getal in de formule krijgt (celverwijzing?) weet je hopelijk zelf :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan