• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fluctuerende verwijzing naar sheet

• Onderwerp starter Onderwerp starter whu2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

whu2

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Besten,

Ik zit met een probleempje, met de hoop dat iemand hier enige hulp kan bieden... Probleemomschrijving is eigenlijk redelijk simpel.
Maandelijks zal een cel (A1 bijv) wijzigen, waarbij er tevens (middels een macro) een sheet aangemaakt wordt met die naam. Nu wil ik graag op een andere sheet naar deze nieuwe sheet kunnen verwijzen op basis van de naam zoals genoemd in cel A1, maar ik kan hier geen formule voor bedenken (krijg enkel de text te zien bij regulere toepassing, zoals: =A1&"!"&26 --> uitkomst sheetnaam...

Dus om kort te gaan: hoe kan ik een naam zoals genoemd in een cel die gelijk is aan een sheetnaam, gebruiken om die sheet aan te roepen?

Dank voor het antwoord alvast!

Probeer eens
=INDIRECT(A1&"!b2")
als je bijv de inhoud van B2 op dat bewuste blad wilt hebben. Wil je ook via de inhoud van een andere cel, bijv C1 de cel aanwijzen, gebruik dan
=INDIRECT(A1&"!"&C1)

Wat bedoel je met "sheet aanroepen"?
M.a.w.: Wát wil je als resultaat ?
Als het gewoon de bladnaam in en als die naam in A1 van bv. Blad2 staat,
dan is het eenvoudig, nl: =Blad2!A1
Misschien bedoel je iets anders, maar wát dan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan