fluid website lukt niet !

Status
Niet open voor verdere reacties.

janvos2506

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
help!!!

ik een site www.outsidegamers.nl
maar nu wil ik hem liquid hebben zodat het op alle schermen past
liquid is dat de website mee schaald
alsjeblieft help de gene die mij helpt komt in de hemel en krijgt alles wat hij wil !

Hoi janvos2506,
Mijn verlanglijstje is: een Jaguar XKR cabriolet, een dameshorloge Versace DV One, een Gucci Short Dress, 1,5 jaar sportschool om er in te passen, en graag een knappe chauffeur.
Maar ik hoef nog niet meteen de hemel in. ;)

En misschien stamp je me liever onder de grond, want mijn advies luidt:
  1. Vergeet de opmaak in tabellen met geslice'de images, want daarmee lukt het nooit.
  2. Begin helemaal opnieuw, en probeer dezelfde opmaak te bouwen met CSS.
  3. Hou er rekening mee dat een voor tekst gereserveerd vlak moet kunnen groeien in hoogte, als er meer tekst op komt.
Het probleem van je site-design is namelijk, dat het basisontwerp een in pixels vastgelegde tekening is, die niet zomaar fluid gemaakt kan worden.
Voor een liquid design is nodig dat alle elementen apart een achtergrondkleur of achtergrond-afbeelding hebben, die kan mee-rekken en trekken als de formaten van de pagina veranderen.
En zoals het nu is, zitten bovendien alle afbeeldingen er in als voorgrond-afbeeldingen, en moet je daaroverheen een passende tekst zien te krijgen, wat in 9 van de 10 gevallen niet lukt.
Het zal precies omgekeerd moeten worden: eerst de tekst-blokken vaststellen, en dan de afbeeldingen er in op de achtergrond. Als dan een tekstblok kleiner of groter wordt, zal de achtergrond zich automatisch aanpassen.

't Is jammer dat ik geen makkelijker oplossing heb!
Maar het kan wel (voorbeeldje zonder tabellen).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan