Fn-toetsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

f_r_e

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Berichten
11
Gegroet!

Ik heb niet zo lang geleden een laptop gekochten ik zie dat er zo allemaal Fn-toetsen aanwezig zijn en ik begrijp ook hoe die allemaal werken. Mijn laptop is er eentje van Acer, namelijk de Aspire 5100 (Misschien is het belangrijk dat te weten??). Nu heb ik zo op mijn toetsenbord Fn-toetsen die betrekking hebben op de Windows Media Player, zo kan je dus via die toetsen op Play duwen of Stop, enzoverder. Maar mijn probleem is dat ik niet met Windows Media Player werk maar ik werk al bijzonder lang met Winamp, mijn vraag is dus hoe ik die toetsen kan instellen zodanig dat die werken op Winamp en niet meer op Windows Media Player!?

Dank bij voorbaat
Groeten
Fré!

p.s.: Ik weet trouwens niet of ik dit juist staat bij 'Overige software', mijn excuses indien het verkeerd staat
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij. :)
Is er niet iets te vinden onder het het configuratiescherm?
Bij HP bijvoorbeeld heb je het Quick lauch buttons icoontje waar je al dit soort zaken kunt instellen.
 
Ik meen dat ik het bij mij werkend kreeg door (in Winamp):
Control-P (voor Opties)
Dan gaan naar General Preferences (NL: Globale voorkeuren) -> Global Hotkeys.

Daar de zaak op Enabled zetten. Je krijgt waarschijnlijk een foutmelding dat sommige toetsen niet geregistreerd konden worden, maar daarna werkte de besturing vanaf mijn toetsenbord met die geluids harder/zachter, vooruit/achteruit etc. toetsen.

Voor het starten van Winamp ipv. Windows Mediaplayer via zo'n speciale toets (als je die hebt natuurlijk), daarvoor zul je de software van je computer nodig hebben om die toets om te programmeren naar het starten van Winamp.

Succes,

Tijs.
 
dat probleem heb ik ook met mijn Qware WiFi desktop, werken draaischijfjes ook met hotkeys?
 
vraag verplaatst van overige software naar laptops.:)
 
Ik zou niet in iemand anders vraag inbreken :)

Als je daar een topic wilt hebben open je in die sectie een eigen vraag over je probleem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan