• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foirmule =vandaag()

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exceldummie

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Ik heb een sjabloon met een dergelijke formule om de datum van vandaag weer te geven. Indien ik dit sjabloon opsla en weer open krijg ik uiteraard de datum van de dag waarop ik het bestand open.

Is er ook een formule die ik in het sjabloon kan zetten die bij openen de datumformule vervangt voor een (eenmalige) vaste datum?

Bijlagen

Zet in de VBA-code bij ThisWorkbook:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Sheets("naamvanhettabblad").Range("adresvandecel").Value = Date
End Sub

en pas aan wat tussen quotes staat.

Als je het bestand opent, komt de datum van opening in die bewuste cel.

Wigi

Dit heeft niet het beoogde effect. Als ik het sjabloon open moet eenmalig een datum worden ingevoegd (datum van opening). Als ik het opgeslagen bestand (niet het sjabloon)vervolgens een aantal dagen later weer open moet de datum niet meeveranderen.

Dat heb ik in een facturering document staan.
Zal even zoeken.

Immers, als ik een oude factuur open, mag die oude datum niet vervangen worden ;)

Edit: hier de code.

Code:
If Sheets("NAAM VAN TABBLAD").Range("CEL") = "" Then
    Sheets("NAAM VAN TABBLAD").Range("CEL") = Date
End If
End Sub

"NAAM VAN TABBLAD" staat bij mij "Factuur". Deze dus aanpassen met je eigen gegevens.
"CEL" staat bij mij "E17". Deze dus ook aanpassen met je eigen gegevens.

Let op, dat je dit document nu als orrigineel opslaat, en "Alleen lezen" maakt.
De betreffenden cel mag geen gegevens bevatten. (rechter klik, inhoud wissen)
Daarna je document opslaan en vergrendelen.
Telkens bij openen van je document wordt de datum van vandaag ingevuld. Dan je document opslaan met een andere naam.
Open je die weer (volgende week of morgen) dan gebeurd er niets.

Denk dat dit ook een Wigi-code is.....

Laatst bewerkt:
Inderdaad Paul.

Zoiets:

Code:
    If IsEmpty(Sheets("naamvanhettabblad").Range("adresvandecel").Value) Then Sheets("naamvanhettabblad").Range("adresvandecel").Value = Date
End Sub

Wigi

Ik heb jullie codes in mijn bestand(sjabloon) gezet (zie bijlage), maar ik krijg de datum niet in veld E10. Wat doe ik fout?

Bijlagen

Dan heb je mijn eerste post niet goed gelezen: zet bij ThisWorkbook.

En E10 is tekst dus moet tussen dubbele aanhalingstekens staan.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan