folder laten zien met fancybox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merijnbosma

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Hallo,

Ik heb een lijst met mappen met foto's op de website. Nu wil ik graag een lijst met namen op de website en die namen apart linken naar elke map zodat alle foto's in de map weer worden gegeven. Ik ben bekend met fancybox en weet hoe het werkt met groepen, maar als ik dus nieuwe foto's in een map zet moet ik de hele html aanpassen. Als ik foto's in de map bijvoeg op de manier zoals ik wil hoef ik deze dus niet verder in te voegen dmv html.

Ik wil dus graag met een klik op de site meteen met fancybox al die foto's weer kunnen geven.

Iemand enig idee of dit kan en zo ja hoe dit kan? Of evt een alternatief...

Alvast bedankt.

Gr Merijn

http://www.transportarchief.nl/map1.html Dit is een deel van de lijst waar het om gaat. En hier komt nog veel meer bij plus dat ik nog 5 mappen heb :S dus vandaar dat ik geen zin heb allemaal links te maken en/of voor elke vervoerder een aparte html pagina.

het mooiste is dat ik gewoon een heleboel fancybox links krijg naar aparte folders.

Grtz Merijn

Ik heb inmiddels deze http://sye.dk/sfpg/ php gallery gevonden. doet precies wat ik wil.

Nu wil ik deze alleen aanpassen naar de stijl van de site maar ik heb echt de ballen verstand van php. Is het mogelijk dat ik dit php bestand aanroep in een html bestand?

grtz Merijn

ps als ik dit in een ander subforum moet vragen laat het weten (y)

Hoi Merijn,
Als je 'm even hebt gedownload, zie je helemaal onderaan in de readme.txt hoe de kleuren veranderd kunnen worden.

De "Single File PHP Gallery" bestaat inderdaad uit één php-bestand: met de volledige pagina inclusief alle styles.

• Deze pagina kan je niet zonder meer monteren binnen een andere html-pagina (die dan een .php pagina zou moeten worden).
  • Daarvoor zal ingegrepen moeten worden, met enige kennis ;), in de php-file.

• Hetzelfde geldt als je méér wilt dan alleen de kleuren aanpassen. Als ik het zo zie, zou je wel betrekkelijk eenvoudig een eigen stylesheet erbij kunnen oproepen. Vervolgens zou je dan alle in de Gallery gebruikte <div>'s, id's, classes en dergelijke af moeten lopen om e.e.a. aan te passen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Met de opmerking erbij dat ik dus echt helemaal niks maar dan ook helemaal niks snap van php ;)

Hallo geïnterresseerden,

Ik heb (voor mij) DE oplossing gevonden. Ik heb de php single file gallery geopend in een iframe met fancybox. http://transportarchief.nl/map1.html

Heb ik nog een klein probleempje en dat is dat de pijlen om van vervoerder te wisselen (fancybox) heel breed geactiveerd zijn waardoor ze over 2 knoppen van de gallery heen vallen.

Toevallig iemand daar een oplossing voor? De fancybox breder maken heeft neit veel zin want daarvoor zijn niet alle beeldschermen breed genoeg.

Grtz Merijn

klein updateje (hoe je dat ook schrijft ;)) ik ben nog ff half uurtje bezig om in elke map het benodigde php bestand te zetten dus alles werkt nog niet naar behoren. De rest is allemaal geautomatiseerd nu dus alleen op het handmatig in elke map de php-file zetten moet ik nog wat op vinden

Hoi Merijn,
Dat heb je knap uitgedokterd! :thumb:

de pijlen om van vervoerder te wisselen (fancybox) zijn heel breed geactiveerd waardoor ze over 2 knoppen van de gallery heen vallen.

Als ik in Firebug aan de www.transportarchief.nl/fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.css helemaal onderaan toevoeg:
Code:
#fancybox-left, #fancybox-right {
	top: 0px;
	bottom: 90px;
	height: auto;
        width: 35%;
	border: 1px dotted fuchsia;
}
... gaat het goed in de hoogte. Aan het tijdelijke paarse stippelrandje zie je hoe ver ze komen.
Ook bij resizen blijft dat intact.

Maar (1): nu blijkt dat de knop "index" onderaan de index-pagina opnieuw opent in de fancybox: een Droste-cacao-busjes effect!

droste-cacaobusjes-effect.png

• Met javascript zou je misschien een iframe-ontsnapper kunnen inbouwen.
  • Maar als je buiten de fancybox klikt, kom je op de goede, achterliggende index uit; dus ik denk dat de "index"-knop verwijderd kan worden.

Maar (2): verder blijkt dat bij een hele serie thumbnails (bv. bij Bosman & Zn, G) de z-index niet goed is: de thumbnails zijn in de Heen- en Terug-gebieden niet meer aanklikbaar.
  • Verlagen met 1 van de z-index van de #fancybox-left en #fancybox-right doet echter de hele pijltjes en Heen- en Terug-gebieden verdwijnen.
  • Het <iframe> gebied kan nl. niet gedeeltelijk (voor de thumbnails) boven en gedeeltelijk (voor het blanco gebied) onder de pijltjes-gebieden komen (die buiten het iframe zitten!): het hele iframe moet er als totaal ofwel boven ofwel onder.
  • Ik denk dat hier de oplossing gevonden moet worden in versmalling van de pijltjes-gebieden, gekoppeld aan het versmallen van het thumbnail-gebied, zodat ze naast elkaar ipv overlappend komen te staan. Het kunnen bv. rijtjes van max. 3 thumbnails naast elkaar worden:
Code:
#fancybox-left, #fancybox-right {
    ...
    width: 18%;
}
#fancybox-frame {
    ...
    width: 70%;
    margin: 0 auto;
}
  • Hiermee is het overzicht van de thumbnails wat geslonken (meer scrollen om de thumbnails te bekijken), en ook de "Informatie"-kolom is naar rechts opgeschoven, maar dat lijkt me onontkoombaar.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Heey csshunter,

Thnx :D

Volgens mij heb ik tot zover alles opgelost. De knoppen van fancybox had ik al verkleind gister na btje googlen. De index was ik ook al van plan weg te halen :D

En ik denk dat dan alle problemen verholpen zijn (tenminste bij mij werkt alles prima) Dat wat jij zegt over die thumbnails zie ik bij mij niet maar dat kan omdat ik inmiddels de fancybox knoppen heb versmalt en verlaagd. Ze liggen nu gelijk met de knoppen van de gallery en ik heb ze altijd zichtbaar (ivm doelgroep, veel oudere mensen ;))

Als ik nog op kan lossen dat ik met filezilla in 1 map met 200 submappen in al die submappen ineens de single file php gallery kan plaatsen ben ik helemaal blij. Die vraag heb ik al in het juiste forum geplaatst inmiddels.

Bedankt voor het meedenken en voel je vrij deze combo ook eens toe te passen :P haha

Grtz Merijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan