Folder Lock map kwijt !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Katjaa

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Hallo allemaal,

Ik heb zonet Folder Lock geïnstalleerd en mijn bestanden ermee beveiligd. Ik heb deze in een map gezet, maar deze map ben ik nu kwijt. Ik weet zeker dat ik ze gewoon op mijn exerne harde schijf heb gezet, maar om een andere reden vind ik ze niet meer terug. Ook als ik folder lock open geeft hij mij geen mappen die ik nog kan unlocken. Ik heb al geprobeerd Folder Lock te deïnstalleren, maar dit levert niets op. Het zijn eigenlijk héél erg belangrijke mappen die ik nu kwijt ben! Ook via zoeken naar bestanden en mappen vindt mijn pc mijn map niet meer terug, in de prullenbak staat ze ook niet.. Kan iemand mij helpen??

Groetjes

Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar is het probleem misschien dat de hele externe schijf niet meer wordt gezien op de computer? (Bijv. in Verkenner of Schijfbeheer)?

Ik zou in ieder geval die externe harde schijf ook eens aan een anderer computer hangen en daar kijken of alle (andere) mappen daar te zien en leesbaar zijn.

Tijs.

Ik kan de externe schijf nog wel zien en ik kan er ook nog in, maar er staat enkel een lege map..

Ik heb via Restoration enkele mappen kunnen herstellen, ze waren dus wel degelijk verwijderd (terwijl ik dit heus niet zelf heb gedaan bij zulke belangrijke dingen), maar het vreemde is dat ik ook sommige bestanden niet terugvond.. sommige zijn écht kwijt, sommige waren verwijderd..

Probeer dan eens ook andere programma's, zoals Recuva (Deep scan optie gebruiken).

Als je dan nóg belangrijke bestanden mist, ga eens langs bij een pc-reparateur (vooraf bellen of hij goede commerciële software beschikbaar heeft om bestanden terug te halen, zoals R-Studio, Active@Undelete, GetDataBack etc.)

In ieder geval (zolang de belangrijke bestanden niet boven water zijn) niets schrijven op die externe harde schijf(!)

Succes,

Tijs.

was die map de orginele of heb je die gekopieerd en daarna verwijderd
en prullebak leeggemaakt

misschien is er iets bij de encrytie gebeurd
zou anders proberen die externe schijf te recoveren
klik

Ik ben nu met recuva alles nog eens aan't doorzoeken (gaat wel erg traag, maar langers als al dat werk die de documenten die ik nu kwijt ben mij gekost hebben zal het zeker niet duren!) Allemaal al érg bedankt. Wat kan ik nu het best doen met mijn externe harde schijf?

Ik zou vermoeden dat er met de externe harde schijf niets mis is, eerlijk gezegd: Als ik je hele verhaal zo interpreteer is er geen sprake van data-corruptie door een kapotte/overlijdende externe schijf, maar van een 'niet-traceerbare' verwijderactie.

Ik raad je dus aan om een volledige virusscan en malware-scan op je pc los te laten. Voor een malware-scan is dit een goed startpunt.

Succes,

Tijs.

Ik ben nu heel mijn computer aan het scannen met malwarebytes, is zien wat dat oplevert.
Recuva heeft mijn document gevonden, maar bij 'staat' stond er 'niet terug te halen', spijtig maar helaas. Weten jullie misschien andere manieren/programma's om een wachtwoord op een map te zetten die op een externe harde schijf staat?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie's, het heeft me al erg erg goed geholpen!

Simpele tools voor beveiligen van mappen zijn er m.i. niet (maar misschien hebben anderen nog tips daaromtrent).

Wat je kunt bijv. doen is een extra schijfletter maken en die encrypten met Truecrypt, maar erg eenvoudig is dat niet. Komt erop neer dat in 1 bestand (in jouw geval op de externe harde schijf) een hele 'schijfletter' wordt ondergebracht. Die schijfletter is alleen te openen met het juiste wachtwoord.
Het is van belang dat je onthoudt dat:
1. Je veiligheidshalve altijd een niet-geëncrypte versie van de bestanden op die schijfletter ergens veilig moet stellen (bijv. op memory-stick die je veilig opbergt ergens)
2. De encryptiecode ook op memory-stick of op papier of dergelijke moet worden opgeslagen en opgeborgen.
Het is namelijk niet mogelijk er nog data uit te halen als:
1. Het container-bestand corrupt raakt
2. Je de encryptiecode om welke reden dan ook vergeet.

Simpele handleiding TrueCrypt: hier

Misschien heb je hier wat aan.

Tijs.

Ik zal het is aandachtig bekijken, lijkt me inderdaad niet simpel!
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan