Folder of file te herstellen? & ZIP password terugvinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

just4en

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Hoi mensen,

Mijn externe HDD was gecrasht door de foute "Sleep"("Stand by") optie van Windows 7. Toen ik het afsloot en probeerde te starten, bleef het altijd "Resuming Windows", helaas daarna niets gebeurde maar alleen bleef het zwarte scherm.

Na het restarten, kwamen er twee keuzen:1. "Resume windows..", 2."Delete the crashed file and start windows..". Dan had ik 2e optie uigevoerd, want optie 1 zou hetzelfde blijven als het begin.

Maar toen ik de mappen opend, het verschijnt "Folder or file is not accessible because of corrupt or unreadable."
Daarom wil ik folder of file recoveren, maar ik heb er nog geen goed software gevonden. Kan iemand mij helpen met file(.txt) en folder te herstellen?

===============
Daarnaast door de crash van boven heb ik een paar .zip bestanden password's kwijt geraakt, ik vraag me af zijn er wel beschikbare software's te bestaan om de password's te vinden/herstellen? Ik heb "ZIP Password Recovery magic" geprobeerd maar het lukt niet.

Bedankt bij voorbaat. =]

Laatst bewerkt:
Hoi,
sorry maar hier kunnen we niet veel mee, wat bedoel je nu precies?
Wat heeft je externe HDD met het crashen van je pc te maken? Welke pc? Laptop/desktop, merk, type enz.
Probeer je vraag wat duidelijker te stellen en heb je een Windows Installatie dvd? Of stond het besturingssysteem er al op toen je hem kocht?
Kun je nu wel gewoon in Windows komen? M.a.w. start hij wel op en krijg je je buroblad te zien?

Laatst bewerkt:
Hoi Mik,

Het crash van mijn Desktop, heeft de folder en sommige bestanden kwijt geraakt.
Het Desktop is met Windows 7, merk Alternate, AMD 64 Athlon X2.
Na het crash ontdek ik dat de "Stand by" optie van Windows 7 niet goed doet.
En die desktop is geen backup of geen enkele systeem recovery functie bestaat, of zeg maar geinstalleerd en gebackupt.

De mappen zijn van mijzelf gemaakt(geen systeem mappen).
Ik wil de "nu unreadable" mappen en bestanden herstellen met Recovery tools(of Recovery software).
Andere mogelijke manieren hoor ik ook graag.

Laatst bewerkt:
Hoi,
sorry dat het voor mij niet meteen duidelijk was, met deze software kun je evt. verloren bestanden terughalen als je snel bent. Wat je wel zou kunnen proberen is een systeemherstelpunt terugzetten.
Klik op de startknop>programma's en bestanden zoeken en typ systeemherstel
of
windowstoets + pause/breaktoets>geavanceerde systeeminstellingen>systeembeveiliging>systeemherstel
Kies een herstelpunt van voor het probleem zich voordeed en klik op ok.
De pc start nu opnieuw op en het herstelpunt wordt geladen en je pc gaat, als het goed is, naar een situatie dat nog alles ok was.
N.B. dit werkt niet altijd.

Systeemherstel had ik eerder geprobeerd maar het herstelpunt was alleen maar een, en verder was het niet de goede.
Ik heb vandaag mijn externe schrijf laten zelf scannen, het blijkt dat er komen sommige mappen terug.
Andere bestanden zijn nog niet helemaal terug, ik zal met de software laten draaien en kijk of het werkt.
Dank u wel, Mik. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan