• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

follow up pop-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
de bedoeling is dat ik een VBA functie wil schrijven die bij het sluiten van dit document nagaat wat de status is van de taken die voor een bepaalde dag (in dit geval , dag 2 (cell B1) moeten gedaan worden. Deze follow up taken zijn aangegeven met een F in kolom D..

ik had graag in een popup screen een overzicht gehad van al de taken die nog op Follow up staan en die voor of op de werkdag vallen die aangegven staat in cel B1.. in dit geval zijn dit dus taken C7,en C10 (niet C8 omdat dit op werkdag 3 pas moet nagekeken worden..)

ik had ook graag gehad dat die pop up afprintbaar is, dus er zou een soort print knop moeten zijn..

In bijlage vinden jullie een voorbeeld met wat ik bedoel.. kunnen jullie mij op weg zetten? Is er een soort code waarmee ik alle taken die in dit document kan zijn kan nakijken op 1) of de werkdag overeenstemt (of ervoor valt) met die van vandaag en 2) nagaat voor die taken die in aanmerking komen, enkel diegene die met een F staan aangeduid moet opzoeken..

vanaf dan kan ik denk ik wel verder..

alvast hartelij kbedankt voor alle input!!

Bijlagen

Een aanzetje:
Plaats in het codeblok van ThisWorkbook:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim Follows As String, cel As Range, MijnFollows As Long, PrintbereikOud As String
    For Each cel In Sheets("Sheet1").Range("A3:A" & Sheets("Sheet1").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row)
        If cel.Value = Sheets("Sheet1").Range("B1").Value And cel.Offset(0, 3).Value = "F" Then
            Follows = Follows & cel.Offset(0, 1).Value & " " & cel.Offset(0, 2).Value & vbLf
        End If
    Next
    MijnFollows = MsgBox(Follows & vbLf & vbLf & "Wil je deze uitprinten?", vbYesNo, "Mijn Follow Ups...")
    If MijnFollows = 6 Then
        With Sheets("Sheet1")
            PrintbereikOud = .PageSetup.PrintArea
            .Range("N3").Value = Follows
            .PageSetup.PrintArea = "$N$2:$N$3"
            .PrintOut
            .Range("N3").Value = ""
            .PageSetup.PrintArea = PrintbereikOud
        End With
    End If
End Sub

Een aanzetje:
Plaats in het codeblok van ThisWorkbook:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim Follows As String, cel As Range, MijnFollows As Long, PrintbereikOud As String
    For Each cel In Sheets("Sheet1").Range("A3:A" & Sheets("Sheet1").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row)
        If cel.Value = Sheets("Sheet1").Range("B1").Value And cel.Offset(0, 3).Value = "F" Then
            Follows = Follows & cel.Offset(0, 1).Value & " " & cel.Offset(0, 2).Value & vbLf
        End If
    Next
    MijnFollows = MsgBox(Follows & vbLf & vbLf & "Wil je deze uitprinten?", vbYesNo, "Mijn Follow Ups...")
    If MijnFollows = 6 Then
        With Sheets("Sheet1")
            PrintbereikOud = .PageSetup.PrintArea
            .Range("N3").Value = Follows
            .PageSetup.PrintArea = "$N$2:$N$3"
            .PrintOut
            .Range("N3").Value = ""
            .PageSetup.PrintArea = PrintbereikOud
        End With
    End If
End Sub

wow, thanks!! da gaat me zeker ver helpen!! thanks a lot