FollowHyperlink in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

carl99

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2014
In mijn muziekdatabase wil ik vanuit elke trackrecord een link maken naar het desbetreffende muziekbestand (mp3,wma,etc....)
Ik heb begrepen dat ik dit in Access het beste kan doen met FollowHyperlinkcode ipv per trackrecord een hyperlink aan te maken.

Ik heb in de tracktabel een tekstveld gemaakt; MUZIEK_LINK.
Dit veld staat ook op het formulier waar per CD de trackrecords staan vermeld.

Op het tekstveld moet ik volgens mij bij gebeurtenis zetten: bij klikken: FollowHyperlink.
In het tekstveld komt dan de link naar het desbetreffende muziekbestand; bv z:\MP3\Radiohead\Street Sprit.mp3

Als ik nu het tekstveld aanklik komt er een foutboodschap dat Follow.Hyperlink onbekend is.

Wellicht moet ik dan een stukje code maken.

Hoe ziet deze code eruit?

Bij Voorbaat Dank.

Carl

Hallo Carl,

Gebruik de volgende code:

sub openmuziekbestand

application.followhyperlink me.MUZIEK_LINK

end sub

Je fout is dat je een punt hebt in FollowHyperlink.

De punt staat er niet in. De foutmelding is: Kan het object "FollowHyperlink niet vinden"

Zonder de volledige code wordt het lastig, want het zou heel simpel moeten werken. Bijvoorbeeld zo:
Code:
Private Sub pad_Click()
    FollowHyperlink Me.pad
End Sub

Is dit de volledige code?
En natuurlijk deze code weer in een nieuwe module stoppen?

Dit is de volledige code, en hij staat gewoon op een formulier, want hij wordt gestart vanaf een tekstvak. In het voorbeeldje heb ik dus een tekstvak met de naam <Pad> en als je daarin klikt wordt het bestand geopend. Je kunt, als je dat niet wilt, ook de gebeurtenis bij <Bij dubbelklikken> zetten, om te voorkomen dat mensen per ongeluk een bestand openen als ze in het tekstvak klikken.

Dank Je Wel.
Ik heb het zelfs voor mekaar gekregen om via het dubbelklikken van veld1 de followhyperlink in veld2 (hier staat het pad naar het muziekbestand) te activeren.

Als ik elke keer het formulier open en een musictrack wil afluisteren krijg ik de volgende melding:

Foutmelding: Return zonder GoSub
Deze fout treedt op als een gebeurtenis niet is uitgevoerd omdat de locatie van de logica voor de gebeurtenis niet juist kan worden geïnterpreteerd. Een voorbeeld: als de eigenschap Bij openen van een formulier is ingesteld op =[Veld], doet deze fout zich voor omdat hier de naam van een macro of gebeurtenis wordt verwacht die wordt uitgevoerd wanneer de gebeurtenis zich voordoet.

De Code is alsvolgt:

Private Sub MUSIC_BUTTON_DblClick(Cancel As Integer)
FollowHyperlink Me.MUSIC_LINK
End Sub

De code staat op de gebeurtenis Dubbelklikken gekoppeld aan het veld MUSIC_BUTTON. Op het veld MUSIC_LINK staat de verwijzing het bestand.
Het veld staat op het formulier onder subformulier TRACKS, net zoals MUSIC_BUTTON, maar is niet zichtbaar.

Hoe kan ik dit oplossen?

Je praat mij teveel in raadsels.
Een voorbeeld: als de eigenschap Bij openen van een formulier is ingesteld op =[Veld], doet deze fout zich voor omdat hier de naam van een macro of gebeurtenis wordt verwacht ...
Wat bedoel je hier mee? En waarom zet je in de procedure <Bij openen> zo'n rare formule?

Dat voorbeeld wordt door Access gegenereerd als mogelijke oorzaak van de foutmelding.

Oh OK. Je quoot de foutmelding. Zag ik in de gauwigheid niet. Wat ik dan nog niet snap is waarom je de gebeurtenis <Bij dubbelklikken> gebruikt op iets anders als het tekstvak. Lijkt een knop waarop je dubbelklikt. Is niet heel erg zinvol, want dubbelklikken op een knop? Een enkele klik volstaat, lijkt mij. Dus dit:
Code:
Private Sub MUSIC_BUTTON_Click()
End Sub
of dit:
Code:
Private Sub MUSIC_LINK_DblClick(Cancel As Integer)
End Sub
Je hebt dus de rotste variant gepakt :)

Ik heb het pad naar het muziekbestand op een ander tekstvak (MUSIC_LINK) gehouden van het tekstvak wat dubbelgeklikt moet worden (MUSIC_BUTTON).
Vond ik wat fraaier. MUSIC_BUTTON is gewoon een tekstvak wat dubbelaangeklikt moet worden.

Echter het probleem doet zich nu niet meer voor.
Kan veroorzaakt zijn doordat de link tussen de bestanden tijdelijk was verdwenen door een importactie.

Bedankt maar weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan