FollowHyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Ik open een bestand met methode "FollowHyperlink"
Code:
Application.FollowHyperlink Me.txtKGStappenplan, , True
Dit werkt prima, maar het geopende bestand wordt niet on top geplaatst. Kan ik dit rechtstreeks met de methode "FollowHyperlink" meegeven of moet hier "Shell" gebruikt worden.

Hallo,

Mischien met deze
Code:
 Application.FollowHyperlink Me.txtKGStappenplan,  NewWindow : = true
groet

De code van TS is exact hetzelfde, dus dat maakt geen verschil. Bovendien: de True toevoeging maakt alleen een nieuw venster aan, en doet niks met het 'bovenop' leggen van dat venster. Overigens doet-ie dat mij bij wel, dus wellicht heb je meer code achter je knop staat die het tegenhoudt.

Hierbij de code:
Code:
Private Sub txtKGStappenplan_Click()
    On Error GoTo foutafhandeling

Application.FollowHyperlink Me.txtKGStappenplan, , True

foutafhandeling:
    If Err.Number = 490 Then MsgBox "Bestand niet gevonden", vbOKOnly, "Help"
End Sub

Ik snap wel dat je de verkeerde focus krijgt: je loopt altijd door naar de foutafhandeling. Daarmee blijft de focus dus op Access staan, en niet op de hyperlink. Die foutafhandeling moet dus ofwel weg (is volgens mij ook nergens voor nodig) of je moet er voor zorgen dat de code daar niet naar toe gaat.

Hoe ziet je code er nu uit?

Het manipuleren van objecten buiten Access is behoorlijk lastig, en vereist wat code om API calls aan te roepen. Ik heb nog even gegoogled en kwam op deze website. Kijk maar even of dit niet te moeilijk voor je is, en of je er wat aan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan