Fomulier sjabloon

• Onderwerp starter Onderwerp starter GV67
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GV67

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2004
Wie kan me helpen met het volgende "probleem".
Ik maak in een database gebruik van een grote hoeveelheid fomulieren, deze hebben vrijwel allemaal dezelfde lay-out alleen worden ze gevoed uit een andere query. Is het mogelijk om de lay-out van het ene formulier te gebruiken voor het andere... en hoe wijzig ik dan de desbetreffende query. Ik heb al gezocht onder objectafhankelijkheden maar hier kan ik niets wijzigen.

Alvast bedankt voor de reacties,

Gerard.

Niet echt een programma waar veel mensen in thuis zijn, vrees ik.
Heb je al via Outlook Update bij Ondersteuning gezocht?

Hallo Chopra,

Bedankt voor de snelle reactie, ik snap alleen niet wat je bedoelt ... voor access zoeken in Outlook update bij ondersteuning ?

Het betreft hier een formulier wat in access is aangelegd waarin ik gegevens uit query's bekijk. Ik wil nu hetzelfde formulier qua opzet gebruiken maar gebruik maken van een andere query. De tijd die ik wil besparen is die van het telkens opzetten en indelen van een nieuw formulier wat er eigenlijk precies zo uitziet als zijn broertje of zusje ...

Heb helaas weinig ervaring met Access. Kun je dat formulier niet 'leeg' opslaan en dan weer gebruiken (importeren o.i.d.)?

Als je deze vraag via je werk stelt, dan kun je idd niet bij Outlook update (ondersteuning Office onderdelen op site Microsoft).

Als je de eigenschappen van het formulier bekijkt dan kun je onder het tabblad gegevens de eigenschap recordbron vinden.
Als recordbron kun je elk SQL statement gebruiken dat je maar wilt.
Door nu voordat je het formulier toont de recordbron van het formulier te wijzigen (forms![frmJouwForm].RecordSource = SQLStatement) en daarna een requery van het formulier uit te voeren kun je het formulier van die gegevens voorzien die jij wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan