Beste allemaal,
Ik heb een document met hierin verschillende mappen (zie bijlage)
Het gaat om de mappen genaamd OLZ en Doorloop.
In "OLZ" worden gegevens gemuteerd die zich in de dagelijkse praktijk voordoen. Door op de knop SYNC te klikken worden enkele van deze gegevens van "OLZ" gekopieerd naar de map "Doorloop" (indien ze daar nog niet voorkomen) alwaar ze blijven staan totdat ze handmatig verwijderd worden.
Ik wil het graag voor elkaar krijgen dat de tekst in kolom "K" van map "OLZ" van kleur verandert op het moment dat ze gesynct zijn naar "Doorloop"
Dus in bijgeleverd document:
gegevens in "OLZ" rij 9, 11 en 13 zijn gesynct naar "Doorloop", dan moet de tekst in kolom "K" rij 9, 11 en 13 (bijvoorbeeld) groen worden.
Onderstaand de macro om de vereiste gegevens van map "OLZ" naar map "Doorloop" te kopiëren, het lukt mij om de tekst in alleen cel k9 groen te kleuren na synchronisatie, maar indien ik meerdere rijen tegelijk synchroniseer, dan loopt het vast en krijg ik de melding "Fout 1004 tijdens uitvoering...... door de toepassing of door object gedefinieerde fout":
in bovenstaande macro zit het probleem hem in de regels
Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel, alvast veel dank voor jullie hulp.
Groeten, Ruud
Ik heb een document met hierin verschillende mappen (zie bijlage)
Het gaat om de mappen genaamd OLZ en Doorloop.
In "OLZ" worden gegevens gemuteerd die zich in de dagelijkse praktijk voordoen. Door op de knop SYNC te klikken worden enkele van deze gegevens van "OLZ" gekopieerd naar de map "Doorloop" (indien ze daar nog niet voorkomen) alwaar ze blijven staan totdat ze handmatig verwijderd worden.
Ik wil het graag voor elkaar krijgen dat de tekst in kolom "K" van map "OLZ" van kleur verandert op het moment dat ze gesynct zijn naar "Doorloop"
Dus in bijgeleverd document:
gegevens in "OLZ" rij 9, 11 en 13 zijn gesynct naar "Doorloop", dan moet de tekst in kolom "K" rij 9, 11 en 13 (bijvoorbeeld) groen worden.
Onderstaand de macro om de vereiste gegevens van map "OLZ" naar map "Doorloop" te kopiëren, het lukt mij om de tekst in alleen cel k9 groen te kleuren na synchronisatie, maar indien ik meerdere rijen tegelijk synchroniseer, dan loopt het vast en krijg ik de melding "Fout 1004 tijdens uitvoering...... door de toepassing of door object gedefinieerde fout":
Code:
Sub OLZnaarDoorloop()
Dim rtu As Long
Dim BPS As Range
Dim shOLZ As Worksheet
Dim shOLB As Worksheet
Set shOLZ = Sheets("OLZ")
Set shOLB = Sheets("Doorloop")
With shOLB
.Unprotect "qq11"
rtu = 4
While .Cells(rtu, 1) <> ""
rtu = rtu + 1
Wend
End With
Sheets("OLZ").Unprotect "qq11"
For i = 9 To 19 Step 2
If shOLZ.Cells(i, 1) <> "" Then
Set BPS = shOLB.Columns("E").Find(shOLZ.Cells(i, "k").Value, LookIn:=xlValues)
If BPS Is Nothing Then
shOLB.Cells(rtu, "A") = shOLZ.Cells(i, "A").Value
shOLB.Cells(rtu, "C") = shOLZ.Cells(i, "N").Value
shOLB.Cells(rtu, "E") = shOLZ.Cells(i, "K").Value
shOLB.Cells(rtu, "F") = shOLZ.Cells(i, "AO").Value
shOLB.Cells(rtu, "B") = shOLZ.Cells(i, "L").Value
shOLZ.Cells(i, "K").Font.ColorIndex = 10
shOLZ.Cells(i, "K").Font.Bold = True
rtu = rtu + 1
Sheets("OLZ").Protect "qq11"
End If
End If
Next i
shOLB.Protect "qq11"
End Sub
in bovenstaande macro zit het probleem hem in de regels
Code:
shOLZ.Cells(i, "K").Font.ColorIndex = 10
shOLZ.Cells(i, "K").Font.Bold = True
Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel, alvast veel dank voor jullie hulp.
Groeten, Ruud