Fonts in Internet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bmw24V

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2004
Ik maak een website voor mijn zuster in Dreamweaver. Wanneer ik nu de site (+pagina's) upload en bekijk in Mozilla dan ziet alles er goed uit. Maar kijk ik in Internet Explorer 6 dan worden de fonts niet goed weergegeven?? Alleen bold/italic geeft ie weer, verder staat alles in één lettertype. Ik heb in HTML toch echt specifiek de font meegegeven.

Hoe kan dit? En hoe kan ik zorgen dat IE wel de juiste groottes en fonts leest????

HTML voorbeeldje zou mooi zijn...

Groet
Ben

Als je even de link naar de site geeft wordt het wat makkelijker om antwoord te geven.

Guus.

Lettertype

Arial bijvoorbeeld

Voorbeeld stukje HTML wat ie weer zou moeten laten zien:
<p><strong><font size="+2" face="Arial, Helvetica, sans-serif">Waarover
gaat deze site?</font></strong></p>

Maar de vergroting is dus niet weer te zien wanneer de pagina opent!

Re: Lettertype

Geplaatst door Bmw24V
Maar de vergroting is dus niet weer te zien wanneer de pagina opent!
Bij mij wel, hoor (zie bijlage). En ik heb niks aan je code veranderd.

Guus.

Laatst bewerkt:
Link

De link naar het onderdeel is:
http://members.home.nl/p.jongsma/Waarover.htm
Bij mij werkt het echt niet.....

Groet
Ben

Bij mij ziet hij er prima uit (zie bijlage).
De oorzaak zal dan toch op een of andere manier in Internet Explorer op jouw computer gezocht moeten worden.
Maar ik heb geen idee waar. Aan de code ligt het in ieder geval niet.

Overigens is dit stukje code nutteloos (op deze pagina althans):

<style type="text/css">
<!--
-->
</style>
<link href="kop1.css" rel="stylesheet" type="text/css">

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik ook. Screenshot in vorige bericht laat dat ook zien.
Ik heb echt geen idee waar dit probleem zit.
Misschien iemand anders...

Guus.

De links op je homepage (http://members.home.nl/p.jongsma) leiden trouwens naar vreemde pagina's.
Via de link Welkom kom je op deze pagina, waar je dan vervolgens niet meer vanaf komt.
En de twee andere werkende links openen in het verkeerde frame (nl. hetzelfde frame) en tonen dan ook nog verkeerde pagina's (zie bijlage).

Guus.

Laatst bewerkt:
Guus

Dat is bekend Guus dit is ook niet de juiste site. Heb alleen hier even een voorbeeld gezet ;)

Ik snap het.
Ik heb overigens nog een paar dingen bedacht die je eventueel zou kunnen proberen.
Ga eerst eens naar Windows Update om te kijken of er nog essentiële updates zijn. Installeer die zonodig. Als het dan werkt hoef je het volgende uiteraard niet meer te doen.
Ga anders naar Start, Instellingen, Configuratiescherm en klik op Software. Klik in het venster op Internet Explorer.
Klik op Toevoegen/Verwijderen.
Je ziet dan een venstertje zoals in de bijlage.
Kies voor Internet Explorer herstellen.
Ga in Internet Explorer ook even naar Extra, Internet-opties en verwijder bestanden, cookies en geschiedenis.
Kijk nu eens of de pagina's wel goed worden weergegeven.
Is dit niet het geval dan zijn mijn suggesties echt uitgeput.

Guus.

Laatst bewerkt:
Thanx Guus

Ik ben er uit kerel! Bedankt voor je goeie tips!!!!!

Graag gedaan, maar nu ben ik toch nog wel benieuwd welke van de drie tips de gouden tip was. :)
Dan weten eventuele latere lezers van deze thread ook wat ze in zo'n geval moeten doen.
En het is helemaal perfect als je hieronder de vraag nog even de status Opgelost geeft.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan