Fonts in Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

_The_Bassist_

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2005
heey ik heb sinds een paar dagen Adobe Photoshop
ik stuit nu op een probleem, wat anderen niet hebben;
als ik lettertypes/fonts download op bijv. dafont.com
en ik plaats de gedownloade fonts in C/Windows/FONTS.. zouden de fonts in Photoshop tussen de rest moeten staan. Nou bij mij is dit niet zo :(
Bij Word zouden ze er ook moeten staan, maar dit is ook niet zo..

weet iemand waarom de fonts niet tussen de rest staan?
bij voorbaat dank, Bas

Als je de fonts download en bij windows fonts gezet dan moet je rer een keer op klikken en op ok drukken Dan zullen ze er wel bij staan.

Je moet de lettertypen installeren via het menu Bestand van het venster Lettertypen.

Guus.

Mijn vrouw doet veel naamanimaties en ken dat "probleem" met fonts maar het werkt alleen wanneer je naar windowsverkenner gaat en daar naar windows/fonts en erop dubbel klikken(openen) en dan op ok klikken. Goed opletten op de naam van het font want tijdens het installeren kan ook wel eens de naam wijzigen.

Geplaatst door _The_Bassist_
sorry kun je het even in stappen uitleggen?:D
Start > Instellingen > Configuratiescherm > Lettertypen > menu Bestand > Nieuw lettertype installeren.
Dan bladeren naar het lettertype en erop dubbelklikken.

Guus.

huh Guus?
Start>Instellingen?
ik heb trouwens een Engelse versie van Photoshop..
bij welk programma moet ik die stappen doen?
help me aub :D sorry dat ik zo dom ben :p

Staan de lettertypes wel in je fonts? Je krijg ze meestal binnen in zip bestand en dan moet je ze uitpakken naar fonts,en dan er p dubbelklikken.
Mogelijk je pc opnieuw opstarten. Zou niet hoeven maar het proberen waard

yup als ik de lettertypes d/l
krijg ik een zip-bestand met TTF bestand erin
dit TTF bestand doe ik uitpakken in Windows/Fonts

gister had ik dit probleem ook al, pc is ondertussen al opnieuw opgestart dus ;)
maar ik hoop dat Guus de goede oplossing heeft..

Zet die TTF-bestanden in de map Mijn documenten.
Volg dan de stappen die ik twee berichten terug beschreef.

Guus.

oke ik heb gedaan wat je hebt gezegd,
nu eens kijken of het is gelukt..

YES GELUKT!!
HARTSTIKKE BEDANKT GUUS :D

Wat ook heel goed gaat:

Om niet je hele Windows fontmap met allerhande lettertypen vol te krijgen. Bewaar gedownloade fonts in een apparte map.

Zoek hieruit een lettertype, open deze, minimalizeer deze naar de taakbalk, open het gewenste (teken) programma, PaintShop pro, adobe of winword. Ga naar het letterteken menu en je zult ook het letterteken hier tegen komen, wat onderin de taakbalk staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan