Footer niet volledige breedte op Android 2.3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adaja1986

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Hai,

Ik ben een website aan het maken, die als het even kan ook goed in beeld komt
op Androidtelefoons en tablets.

De volgende website geeft problemen bij de footer die ik niet kan plaatsen...
De footer loopt niet volledig door rechts.

Iemand enig idee hoe ik dan kan oplossen?

http://www.blikcom.com/test/roy/index.html

Bedankt!

Hmm, zover ik zo eventjes kan zien is er niets mis mee. Misschien is het de position:absolute; regel van #footer? Het is een beetje lastig te testen, omdat ik het hier niet kan aanpassen en dan bekijken op m'n telefoon.

Daarnaast eventjes wat opmerkingen die buiten je vraag om zijn:

• indent je code. Op het moment is het een grote muur van text en dat is echt niet handig als je een probleem probeert te vinden. Comments met dingen als einde-wrapper-div zijn leuk, maar compleet overbodig als je netjes 3 of 4 spaties in elk blok gebruikt. voorbeeld: zie de bron van m'n website eens.
  • ik ben erg geïnteresseerd in je gedachtengang bij de 'leftblock' en 'rightblock' divs; waarom zou je in vredesnaam in de TEXT blokjes neerzetten, als je gewoon een list kan maken en de list-style op square kan zetten? Dus, in plaats van dit
    HTML:
    <div id="leftblock"><br />
    <p>■ Plate & Frame heat exchangers</p>
    <p>■ Welded plate heat exchangers</p>
    <p>■ Shell & Plate heat exchangers</p>
    <p>■ Reboilers & Condensers</p>
    </div>
    gewoon dit (de style='...' moet natuurlijk in de CSS sheet):
    HTML:
    <ul id='leftblock' style='list-style: square;'>
       <li>Plate &amp; Frame heat exchangers</li>
       <li>Plate &amp; Frame heat exchangers</li>
       <li>Welded plate heat exchangers</li>
       <li>Shell &amp; Plate heat exchangers</li>
       <li>Reboilers &amp; Condensers</li>
    </ul>
  • de footer-text kan in een address element, want het is daadwerkelijk een adres!
  • hoofdletters van 'lefttitle' en 'righttitle' kunnen met kleine letters en met wat CSS naar hoofdletters worden gezet.

Laatst bewerkt:
Hai,

Bedankt voor het meedenken over m'n site, hoewel ik nog steeds geen idee heb over de footerweergave in een android 2.3 telefoon.

Over de andere tips ga ik nadenken, altijd handig. Ik weet dat de site niet volmaakt is qua code, maar dat moet je ook niet verwachten van iemand die zichzelf heeft leren webdesignen ;)

Ben eigenlijk al blij dat ik zo ver kom! En dat het werkt!

Thanks!

position:relative;margin:0 auto; gebruiken om divs te centreren.
En ik zou "Untitled Document" uit de title halen want daar zal niemand op gaan Googlen.

Hai,

das de bedoeling ook, dat ze hem nog niet vinden, hij is nog niet af en staat ook nog niet op de goede server..duuuh....:p
Trust me, hij krijgt heus wel een titel als ie af is...en goede metatags...etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan