Footer onder aan de pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlowerDusty

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hallo,

ik heb mijn portfolio website opgebouwd in Dreamweaver. Al mijn content staat binnen de body in een ''(Hoofd)div''. Nu ben ik al enige tijd bezig om de footer helemaal onderaan de pagina te krijgen. Ik dacht in eerste instantie dat dit gelukt was (op mijn beeldscherm). Maar toen ik op een andere computer met een veel groter beeldscherm mijn website bekeek zweefde de footer halverwege met een stuk witruimte eronder. Nu heb ik via het internet wat informatie opgezocht en wat dingetjes uitgeprobeerd, maar het is nog steeds niet gelukt. Ik heb nu wel de footer onderaan de pagina ''vast'' staan maar nu heb ik standaard een heel stuk witruimte tussen de footer en mijn content..screenwebsite.jpg Hoe kan ik ervoor zorgen dat de footer mooi onderaan de pagina blijft (ongeacht resolutie scherm) en er niet een heel stuk witruimte tussen zit?

in mijn HTML (deze staat onder mijn content ''hoofddiv'':
HTML:
<div id="wrapper">

<div id="content">

</div><!-- #content -->

<div class="push">

<div id="footer">

</div><!-- #footer -->
        </div>

</div><!-- #wrapper -->

CSS:
HTML:
#wrapper {
	min-height:100%;
	position:absolute;
	width: 100%;
	height: 100%;
}
#content {
	padding-bottom:100px; /* Height of the footer element */
}
#footer {
	background:#ffab62;
	width:100%;
	height:200px;
	bottom:0;
	margin-bottom: 0px;
	background-color: #666666;
	position: absolute;
}

Aparte CSS (volgens tutorial)
HTML:
* {
margin: 0;
}
html, body {
}
.wrapper {
min-height: 100%;
height: auto !important;
margin: 0 auto -4em;
}
.footer, .push {
height: 4em;
}

Probeer eens in je #footer ipv position: absolute; -> position: fixed;

Edit: woops verkeerd gelezen, je wilt dus dat de footer on je social media komt? dan meot je bottom: 0; verwijderen.

Laatst bewerkt:
Als ik position op fixed zet dan gaat de footer zweven (dwars door mijn content heen).
Bottom 0 verwijderen helpt deels, de footer komt nu inderdaad dichter onder mijn content te staan. Alleen nu heb ik weer een hele witruimte onder de footer zitten (ipv tussen content en footer in)...

Als ik position op fixed zet dan gaat de footer zweven (dwars door mijn content heen).
Bottom 0 verwijderen helpt deels, de footer komt nu inderdaad dichter onder mijn content te staan. Alleen nu heb ik weer een hele witruimte onder de footer zitten (ipv tussen content en footer in)...

Wat wil je dan? Soort van auto scale afhankelijk van de resolutie anders maak je je footer groter? :p

Hou het uiteindelijk inderdaad maar op een grotere footer :rolleyes: Werkt voor nu in ieder geval het beste ook op een grotere resolutie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan