fopen()

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
556
Hallo,

Ik heb een scriptje gemaakt dat zeer vaak, zeer "grote" hoeveelheden data naar een bestande schrijft met fopen fwrite en fclose
Het bestandje zal, als het script met succes is uitgevoerd, 560 MB groot worden (vanuit helemaal niks).

Mijn probleem is dat ik af en toe de error krijg dat er geen premission is om het bestandje te openen....

Een voorbeeld van de manier die ik gebruik om naar het bestandje te schrijven is:
PHP:
$buffer = 'GROTE LAP TEKST...';

function write($buffer)
{
  if(!$handle = fopen('./test.txt', 'a'))
  {    // if it is not possible to open the file, put an error in the array.
    fclose($handle);
    exit('Could not open/create the file (/test.txt)');
  }else{
    // Write the database output into the SQL file.
    if(!fwrite($handle, $buffer))
    {
      fclose($handle);
      // if couldn't write the output, put it in the correct array.
      exit('Could not write to the SQL file (./text.txt)');
  } }
  fclose($handle);
}

for($x=1; $x<4000;$x++)
{
  write($buffer);
}
?>
De reden dat ik de $buffer de hele tijd moet "legen" en in het bestandje moet schrijven, is omdat ik anders een error van de server krijg dat ik maar 2048 KB van het geheugen kan gebruiken.....

De error is: "Warning fopen(./'bestand.txt') failed to open stream: Permission denied"

Weet iemand wat de reden is dat het bestandje, na een paar duizend keer WEL goed geopend te zijn, opeens een error geeft?
en misschien ook een oplossing :D?

Gegroet,
JBtje
 
Laatst bewerkt:
Als dit over een site gaat die op een virtueel domijn gehost wordt kan het zijn dat je maximale schrijf ruimte gebruik bereikt wordt....
Over welk os gaat het eigenlijk?
 
Als dit over een site gaat die op een virtueel domijn gehost wordt kan het zijn dat je maximale schrijf ruimte gebruik bereikt wordt....
Over welk os gaat het eigenlijk?

Het is allemaal getest op mijn lokale servertje... op mijn eigen PC...
Windows XP, apache 2.2.4 en PHP 5.2.1

Ik heb nog 13 GB vrij.. dus dat zal het ook niet zijn... (helaas)
Wel is het vreemd dat het probleem zich niet elke keer voordoet.. zo is het me dus wel een aantal keer gelukt om het gehele script zonder errors uit te voeren, waarbij het bestandje van 560 MB ontstond.....

Gegroet,
JBtje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan