for..next loop met vlookup en als zoekwaarde een variabele

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marc89

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2013
Beste Excel - experts,

Bij onderstaande code loop ik vast. Kun je een vlookup functie als variabele maken en hoe dien ik de zoekwaarde weer te geven? "variabele".Value of gewoon alleen "variabele" of toch wat anders?
Dit stukje is even te moeilijk voor mij, wie kan me helpen?

Alvast bedankt!!!

Code:
    For i = 7 To Sheets("Basis").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
    Set a1 = Sheets("Deel 2").Cells(i, 2)
    Set a2 = "=VLOOKUP([a1.Value], 'Basis'! C2:C7, 6, FALSE)"
    Set a5 = Sheets("Deel 2").Cells(i, 11)
    Set a6 = "=VLOOKUP([a1.Value], 'Basis'! C2:C10, 9, FALSE)"
    If a6 = "" Then
    a5.Value = a2.Value
    Else: a5.Value = a6.Value
    End If
    Next i

update

En ik ben een klein stukje verder! Ben er achter gekomen hoe je de vlookup functie declareert, maar loop nog steeds vast bij de lookup value als variabele...iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!!

Code:
    Dim i As Integer
    Dim a1 As Variant
    Dim a4 As Variant
    Dim a6 As Variant
    Dim a7 As Variant
    For i = 7 To Sheets("Base").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
    Set a1 = Sheets("Base").Cells(i, 2)
    Set a4 = Application.WorksheetFunction.VLookup(a1, Sheets("Base").Range("B:G"), 6, False)              
    Set a5 = Sheets("Part 2").Cells(i, 11)
    Set a6 = Application.WorksheetFunction.VLookup(a1, Sheets("Base").Range("B:J"), 9, False)              
    Set a7 = Application.WorksheetFunction.VLookup(a1, Sheets("Base").Range("B:I"), 8, False)              
    If a6 = "" Then
    a5.Value = a4.Value
    Else: a5.Value = a7.Value
    End If
    Next i

Marc,

Als je graag wil dat je vraag wordt opgelost zou het handiger zijn als je een bestandje upload.
Ik heb er niet veel zin in om een bestand te gaan maken om je programma te kunnen testen.

Veel Succes.

Marc,

Als je graag wil dat je vraag wordt opgelost zou het handiger zijn als je een bestandje upload.
Ik heb er niet veel zin in om een bestand te gaan maken om je programma te kunnen testen.

Veel Succes.

Hallo,

Ik had gehoopt dat het met behulp van bovenstaande code duidelijk genoeg was..Vanochtend heb ik een andere oplossing bedacht door een tussenstap uit te voeren en dit werkte! Ik moest dit topic nog even op 'opgelost' zetten.
Desalniettemin bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan