For Next onderbreken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

D-Mon

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Ik heb een formulier met 30 textboxen. Zodra een veld niet ingevuld is wil ik dat ie daar A één melding via msgBox over geeft en B de acties die bij de 30 textboxen horen (values wegschrijven naar excel) niet uitvoert.

A --> Het lukt me niet om zodra er twee velden niet ingevuld zijn maar 1 melding te verkrijgen. Momenteel ziet mijn formule er zo uit:

For j = 1 To 30
If Me.Controls("TextBox" & j).Value = Empty Then MsgBox ("U bent een waarde vergeten in te vullen!")
Next j

Het lijkt me dat ik de 'Next j' moet skippen zodra een value 'Empty' geconstateerd is, heeft iemand enig idee hoe?

B --> Is waarschijnlijk een eitje zodra bovenstaand probleem opgelost is, maja...

Code:
For j = 1 To 30
       If Me.Controls("TextBox" & j).Value = "" Then
            MsgBox ("U bent een waarde vergeten in te vullen!")
            Exit For
       End If
Next j

Wigi

Dan geeftie helaas aan dat er een next vermeld staat zonder for, bedankt iig!

Hang eens een simpel bestandje bij met enkel je userform, dan kan ik wat testen. Anders moet ik die userform helemaal zelf terug opbouwen en dat is nutteloos werk.

Ik heb 'm werkend, je voorstel was goed. Was de End If vergeten :o

Thnx, Arno

Hhhm probleempje B loop ik nog tegenaan.

De acties mogen niet uitgevoerd worden zodra er een Textbox niet ingevuld is.

Heb een vereenvoudiging van m'n probleem bijgevoegd, ik hoop dat iemand me kan helpen.

Arno

Bijlagen

Weet overigens ook iemand welke code ik achter een commandbutton moet plakken om voor elkaar te krijgen dat je met die commandbutton het formulier kunt sluiten?

Weet overigens ook iemand welke code ik achter een commandbutton moet plakken om voor elkaar te krijgen dat je met die commandbutton het formulier kunt sluiten?

Unload naamvanhetformulier

Hhhm probleempje B loop ik nog tegenaan.

De acties mogen niet uitgevoerd worden zodra er een Textbox niet ingevuld is.

Heb een vereenvoudiging van m'n probleem bijgevoegd, ik hoop dat iemand me kan helpen.

Arno

Code:
Exit For

wordt

Code:
Exit Sub

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan